iPhone iFokus

iPhone

Etikett: frågor-och-problemlösning
Läst 9871 ggr
Nannah
0

Hur göra med recovery mode i iPhone?

Hjälp!

Efter att ha lagt iphonen via sladden på datorn (itunes) samt uppdaterat min iphone, kan nu inte iTunes hitta min iphone.

Får ett meddekande att den är i recovery mode (ngt sånt) och att jag måste köra en Återställning som innebär att jag förlorar allt! :(

Kan dessutom inte Synka, då iTunes ej hittar min iphone..

Tänkte lämna in den, men kommer få samma svar antagligen…att återställa.

Snabb hjälp tack!!

:(

LoAEmma
0

Jo nåt liknande hände mig! Jag återställde och sen valde jag att ladda in säkerhetskopian jag hade i iCloud, då kom allt tillbaka!

Beror ju på om du har säkerhetskopierat till datorn eller till molnet…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Nannah
0

Menar du såhär:' http://support.apple.com/kb/HT1766

Jag har både säkerthetskopierat till molnet och datorn… Men från molnet kunde jag ej ta fram de gamla bilderna. Utan de nyaste endast.

Sen har jag inte synkat iphonen på länge till datorn..så antar att det är kört att få tillbaka all "gammal" data?

LoAEmma
0

Då vågar jag inte ge dig mer råd…finns andra som är experter här! Jag har sparat alla bilder i datorn manuellt för säkerhets skull.

*Det blir som det ska*

Nannah
0

Okej… Tack trots allt!

Hoppas någon annan kommer med bra tips… :)

Då vet jag till nästa gång.. att jag ska spara bilderna på datorn/hårddisk eller köra en backup.

Dum fråga kanske, kan man köra en backup via datorn till iphone?

Någon ?

Nannah
0

Edit:

läste att någon återställde sin iphone, men valde "set up as new iphone"

och fick då tillbaka allt.

Konstigt. Ska ej va möjligt då man får allt enligt fabrikinställningarna? Dvs inga sparade bilder osv..?

Och eftersom jag har sett att vissa bilder sparas automatisk i iCloud på iphone, borde de väl dyka upp trots Återställning?

LoAEmma
0

Ja set up as new kan väl omöjligen ge tillbaka gammal info??

*Det blir som det ska*

Nannah
0

Precis…

Dum som jag är så hade jag bara sparat från i juni…så alla sommar bilder borta. :(

Aja…Man lär sig av sina misstag. Men jag kan verkligen inte förstå denna iTunes!

Nu ska jag iväg och köpa massa hårddiskar…så att jag har fysiska backup. Liter inte på apple/mac längre…. !

Nannah
0

Great…Nu funkar inte mina appar också..

Trots uppdatering via appstore. Vad är detta?

Och apple ska vara så problemfritt osv…

Niklas
0

Det låter som om du måste köra Återställning. Men återställ från säkerhetskopia i iCloud. Då bör då återfå allt som fanns i telefonen vid senaste synkning med iCloud, viket förhoppningsvis var den senaste natten då den hade tillgång till Wi-Fi.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Nannah
0

Har redan kört en Återställning, igår… Valde då den senaste synkningen med iCloud, men då kom endast de gamla bilderna jag tog just när jag fick telefonen. I juni…

Men det verkar vara konstigt… eftersom jag sett att iphone lägger in de senaste bilderna i bildström…

Nu är de borta.. :(

Inget sett att få tag på de (bildström) ?

Nannah
0

Jag har alltså bara säkerhetskopierat sedan i juni månad…Ej tillgång till en dator i sommras…

Niklas
0

Var alltså den senaste synkningen från i juni?

Nannah
0

Japp…. Eftersom jag inte hade synkat efter. Tänkte att jag skulle göra det igår, men så hände detta…:/

Gissar på att det inte finns mycket att göra nu… Bara sätta ett leende på läpparna och gå vidare. Finns mkt värre saker i världen..

Men jag vill bara veta…Gjorde jag något fel, var det iTunes som krånglade, var det för att jag ignonerade massa popup om "virus detected on jpg. photos" (antagligen fr. iphone sj?) eller att jag uppdaterade iOS samtidigt som jag överförde data till min dator?

Vill ej att detta ska hända nästa gång :(

Niklas
0

Det är svårt att säga säkert var det gick fel. Kanske var det om du förde över filer till datorn samtidigt som du uppdaterade iOS.

Ett tips i fortsättningen är att du ser till att iCloud-synkning är aktiverat och att du sätter telefonen på laddning över natten samtidigt som den är ansluten till ett trådlöst nätverk. Då kommer du alltid att ha en fräsch säkerhetskopia varje morgon.

Min egen erfarenhet är att det är smidigare att uppdatera iOS via telefonen (Inställningar > Allmänt > Programuppdatering) än via iTunes. Det brukar både gå snabbare och vara mindre krångligt.

LoAEmma
0

Jag har också uppdaterat via iTunes och det var också krångel, håller med om att det verkar bättre att köra via telefonen!

*Det blir som det ska*

Nannah
0

Då ska jag tänka på det i fortsättningen…

Undrar bara en till grej, det där med Bildström i iphone.. Lagras de inte i iCloud någonstans? Vad är Bildström bra för?

Niklas
0

Det stämmer, om du aktiverar bildström lagras de 1.000 senaste bilderna i iCloud. Ser du de saknade bilderna där i telefonen?

Nannah
0

Ja, bildström är aktiverat sedan länge…

Nej, jag ser inte mina saknade bilder i iphone. Kan bara se de bilder som jag lyckades överföra på datorn innan de total raderades…

Att detta ska vara så komplicerat. :/ Går det ej att öppna minneskortet och kolla om de är där? Dum fråga kanske…

Nannah
0

Just det…iphone har inte minneskort! :P

Niklas
0

Har du Mac eller Windows-PC?

Nannah
0

Jag har windows PC… windows 7.

Nannah
0

Tänkte göra detta för att få tillbaka förlorade bilder…men gissar på att jag inte kan det, då senaste synken var i juni månad?

http://support.apple.com/kb/TS3682?viewlocale=sv_SE

Men det funkar ej eftersom : iOS stöder inte Återställning av en säkerhetskopia från en nyare iOS-version till en enhet med en äldre iOS-version.

Har jag rätt?

Nannah
0

Eh…Vänta lite nu..

Jag gick in på Inställningar - Allmänt - Om - och bläddrade ner för att se hur mycket bilder jag har på iphone. Där står det: 1 296!

Och jag har bara 600 av de bilder som raderades. Var är då resten?? :O

Niklas
0

#21: Du skulle kunna testa att installera iCloud kontrollpanel i Windows 7 och se om du lyckas få fram fler foton från bildström där.

#22: Var det inte så att du uppdaterade till iOS 6?

Nannah
0

iCloud panelen har jag redan. Men när jag startar den så kommer det inte upp ngt… Och när jag trycker på Kontrollpanelen syns inte iCloud. :s

Ja, jag har uppdaterat till iOS 6.

Nannah
0

Edit: Nu funkar iCloud igen.

Niklas
0

#25: Okej.

Om du har iOS 6 i telefonen gäller väl inte det här dig: "iOS stöder inte Återställning av en säkerhetskopia från en nyare iOS-version till en enhet med en äldre iOS-version." Du har ju tvärt om.

#23: Jag tror att den siffran inkluderar bildström i telefonen, men din bildström har ju inte så många bilder så det stämmer inte i alla fall.

Nannah
0

Just det ja.. Men gissar på att det inte är någon ide att återställa, då jag ändå kommer hamna på juni-synken. Eller som iphonen var då, i juni. :s

Ja, hur kan det inte stämma? Känns nu som min iphone är fel/förstörd (nästan) pga uppdateringen och återställningen.. För om den senaste synken var i juni, och då hade jag ej de 1000 bilderna, så är der ngt väldigt knasigt här… :s

Såg att du la upp denna i en tråd här: http://www.technixupdate.com/recover-extract-data-songs-photos-contacts-from-itunes-iphone-backup/

Är detta relevant för mitt problem?

Åh… Nu kan jag inte logga in på iCloud via datorn . Har bytt lösenord, men jag loggas ej in. :(

Niklas
0

iPhone Backup Extractor tror jag bara jobbar med datorns hårddisk och eftersom du inte har några gamla säkerhetskopior där kan den antagligen inte hitta något.

Vad händer när du försöker logga in i iCloud via datorn?

Nannah
0

Åh. Okej :(

När jag loggar in får jag gång på gång ett meddelande att lösenordet jag angivit är fel. Jag är säker på att det är rätt. Uppdaterade mitt apple lösenord nyss.

Niklas
0

Kan du logga in med det lösenordet när du köper appar?

Nannah
0

Ja det kan jag.

Niklas
0

Kan du logga in på datorn med en annan webbläsare?

Nannah
0

Ja det kan jag. Men nu fick jag upp ett meddelande där iCloud säger att jag ej kan logga in pga ett serverfel.

Nannah
0

Kan jag få tillbaka några kontakter som jag förlorade?

Går jag in via iCloud på nätet, eller hur kan man fixa det?

Niklas
0

#34: Då låter det som om det är ett tillfälligt fel hos Apple. De har haft en del strul med iCloud de senaste veckorna.

#35: Finns de inte i telefonen eller på datorn kan de finnas i iCloud. Du har inte synkat mot Gmail? I så fall kan du kanske hitta kontakterna där också.

Nannah
0

Igår testade jag att logga in på iCloud via webben. Konstigt nog funkade det bara att logga in via webb, men ej via kontrollpanelen. Så tror säkert Apple hade ngt strul där..

Hur kan man lägga in dem igen via iCloud?

Sparar iCloud bilder också? För hittar inte "Bilder" när jag loggar in i iCloud.

Niklas
0

#37: Det går inte att nå allt som sparas i iCloud via webben. Bildströmmen sparas i iCloud till exempel.

Vart är det du vill lägga in dem igen via iCloud?

Nannah
0

På min kamerarulle… eller då, själva Bildström.. om det går..:S

Niklas
0

Det går nog inte att göra det från datorn. Däremot kan du Synka över dem till telefonen från datorn, men då hamnar de inte i kamerarullenutan i en egen katalog. Vill du göra det får du gå via iTunes under fliken Bilder.