iPhone iFokus

iPhone

Etikett: ipad
Läst 9459 ggr
korseett
0

spara pdf/andra filer på iPad?

Hej!

Jag har precis skaffat en padda i syfte att slippa skriva ut all sköns filer på papper. Jag har en del att läsa igenom och även ha med underlag på föreläsningar. Finns det någon app som gör att jag kan spara filer och slippa vara uppkopplad jämt? Jag befinner mig ibland på platser där uppkoppling är omöjligt

[joab]
1

GoodReader är bra för detta. Den hanterar även stora PDF-filer bra, vilket den inbyggda PDF-läsaren inte gör. http://itunes.apple.com/us/app/goodreader-for-ipad/id363448914?mt=8

[joab]
0

Om du använder Dropbox kan du lägga filerna där, och markera dom som favoriter. Då är dom åtkomliga även i nedkopplat läge.

korseett
0

tack joab! Dropbox är en app då eller?

korseett
0

fann den!

korseett
0

måste hålla med om GoodReader. Den är ju riktigt bra! Jag kan göra understrykningar, överstrykningar, pila, sätta notiser, skriva in text och en massa annat. Det är ju perfekt när jag är på föreläsningar och läraren kommer med tillägg i texten eller vill att vi ska vara extra uppmärksamma på.

Även möten kommer den att passa bra om det är viktiga saker i handlingar som jag ska fästa extra uppmärksamhet på och ta upp

38 kr är den värd- med tanke på vad en fika kostar idag så är det en fika men desto nyttigare :)

Niklas
0

Skaffa en skanner-app också så att du kan göra pdf av papper.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning