Min iPhone lägger av vid lättare fall
Min iPhone 4 brukar ibland helt plötsligt dö, oftast vid "fall" (behöver ej vara hårt, räcker med att jag lägger ner den på ett bord) och förut så kunde jag "nödstarta" den och det funkade (dvs. hålla in hemknappen och stänga av- knappen samtidigt) men nu funkar det inte längre utan nu måste jag ansluta telefonen till datorn och då startar den direkt och funkar som vanligt sen igen. Någon som har någon aning om vad det kan vara? Eller om jag kan göra något åt det? Åker nämligen till Umeå över helgen och skulle gärna vilja slippa ta med mig dator bara ifall att telefonen skulle knasa…
Det låter på din beskrivning som om det är något fysiskt fel på telefonen. Jag skulle ta den till Apple och låta dem titta på den.
Det finns en Applebutik här i örebro där jag bor, men den är inte köpt där. Kan jag ta den dit ändå?
Har du garanti kvar? I så fall kanske du i första hand ska ta den till stället du köpte den på. Har du inte det kan du gå till Apple-återförsäljaren.
#3 Ja det beror på hur länge en garanti gäller isåfall? eller det kanske är olika på olika ställen? köpte den i Maj förra året.
Det brukar vara ett år men sen kan du eventuellt ha reklamationsrätt också.
Okej tack, får kolla upp det