iPhone iFokus

iPhone

Etikettitunes
Läst 11224 ggr
Michaela-N
14

Blir galen på iTunes.

Ibland vill jag bara slå sönder min telefon och skaffa mig en normal, vanlig telefon. Skrikandes

Är nämligen så att jag har skaffat en ny dator. Som jag nu vill "installera" min iPhone på, som jag tidigare synkat nån gång med en annan dator.

Vill lägga in låtar på min telefon, helst (om det går alltså) utan att ta bort de befintliga låtarna på telefonen först, och utan att behöva radera allt jag har på den.

Verkar helt omöjligt. Säkerhetskopia har jag lyckats att få in, men så fort jag vill lägga in låtanrna så säger den "Är du säker på att du vill Synkronisera musik? Alla befintliga låtar och spellistor på iPhone-enheten "iPhone 4S" kommer att ersättas av låtar och spellistor från iTunes-biblioteket" Rynkar på näsan

Då kan man välja alternativen "Synkronisera musik" och "Avbryt". Väljer jag "Synkronisera musik" så ändrar sig den här kapacitetsrutan, men när jag trycker på "Utför" så står det bara att telefonen bara kan synkas med ett bibliotek i taget. Jag vill BARA kunna Synka med denna dator, har inget behov att längre behöva Synka med den gamla. Men jag vill spara allt som finns, bara kunna lägga till ny musik. Detta är väl helt omöjligt, eller? Gråter

Niklas
0

Jag vet inte hur du ska göra för att Synka men behålla det som är på telefonen. Är det alltså så att du inte har musiken som finns i telefonen?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Michaela-N
0

#1 Precis.

Musiken jag har i min telefon finns inte på datorn, och jag vill bara kunna ansluta telefonen till datorn och överföra låtar från dator till telefon utan krångel, och utan att radera allt som finns på telefonen. Gråter

Niklas
0

Okej. Jag säger till om jag hittar något svar på det här. Hoppas att någon annan vet annars.

Michaela-N
0

Men nån måste väl veta vad som händer med telefonen om man byter dator?

Niklas
0

#4: Då kan man flytta med sig iTunes-biblioteket, men det uppfattade jag att du inte har kvar. Förstod jag fel?

Michaela-N
0

#5 Nej, egentligen gjorde du inte det! Men jag tror att jag kan göra det faktiskt, nu när jag tänker efter. Hur gör man det? Oskyldig

Niklas
0

Jag tror att du kan använda instruktionen här även om det är från PC till PC:

iTunes från PC till Mac

maxpayam
2

Jag håller helt med dig. iTunes och iPhone är ett j ä v l a helvete.
"synkronisering" är som en enda j ä v l a idiotiska ord som gör livet till ett helvete.

Alltså, jag vill bara överföra några filer/musik till min iPhone, och det gör jag från olika datorer. Jag vill INTE Synka med något bibliotek.

Varför ska det vara OMÖJLIGT?

Min förra telefon var det jätte lätt

Varför kan man inte få välja mellan att Synka och att överföra?
Jag tror inte det är tekniken som brister, utan det måste vara ekonomiska intressen.

Ner med Apple och och deras herravälde!

Sessan1
2

#8 Håller fullständigt med dig!

VARFÖR ska det synkas?

Varför inte överföra filer som det gör med vanliga mobiler. Så var det på min förra mobil, men med iphone så ska det jäklas med synkning :(:(

Vad är det för påhitt appel har fått för sig???

Det är väl bara att flytta över från datorn till mobilen/iphonen?

Konstigare än så är det ju inte, så ja ner med Apple och deras herravälde!

Niklas
1

#8, 9: Apple har bestämt sig för att säkerheten är viktigare än att det ska gå att hämta filer från telefonen med vilken filhanterare som helst. Det är priset vi får betala för säkerheten. I gengäld har vi hittills varit lindrigt drabbade av virus och såna otrevligheter.

Michaela-N
3

#10 Äh, Apple har bestämt sig för att det man ska bli tvungen att använda deras egna grejer, och på så vis tjäna pengar på det Flört

Niklas
1

#11: Fast du behöver ju inte använda deras grejer. I deras beskrivning för Windows använder du inget Apple-program:

iOS: Importera personliga bilder och videor från iOS-enheter till datorn