Överföra ringsignal till en iPhine 4S
Hej!
Har precis blivit medlem här eftersom jag har ett problem som jag hoppas att jag kan få hjälp med.
Förra veckan bytte jag telefon, från en "vanlig" Ericsson till en iPhone 4S.
Som ringsignal i den vanliga mobilen hade jag ett ljudspår som jag själv har spelat in, när mina hundar skäller. Detta ljudspår vill jag gärna kunna använda även till iPhonen.
Jag skickade ett SMS med min ringsignalen från den vanliga mobilen till min mamma (hon har en galaxy) som i sin tur skickade tillbaka den till mig när jag fått över telefonnummret till iPhonen. Inga problem att spela upp ljudfilen, men jag kan inte spara den…
Fick veta att det kunde lösas via datorn (har PC) om jag laddade ner iRinger (vilket jag har gjort) så jag bad henne att ladda över ljudfilen på sin dator och maila den till mig så att jag kunde fixa det via datorn istället.
Problemet nu är att min dator inte kan läsa ljudfilen!?
Det fungerar utan problem att spela upp den i min mammas dator (också PC).
Min mamma är inte speciellt teknisk av sig och fixar inte att försöka konvertera den via sin dator och jag kan inte komma "hem" på rätt länge.
Borde kanske tillägga att ljudfilen har ändelsen .amr
Det här är en ljudfil som betyder oerhört mycket för mig och jag vill verkligen ha den som ringsignal.
Just nu känner jag mig så grymt besviken på min nya telefon att jag knappt vill se den bara…
Finns här någon vänlig människa som kan hjälpa mig med hur jag ska gå tillväga - för nog borde det väl gå att lösa?
Vad menar du med vanlig Ericsson, är det en gammal modell, Xperia, android, blabla?
De äldre versionerna med knappsats kan vara krångliga att få över ljudet från nämligen, de nyare (har själv Xperia S och hade Xperia Arc innan, har också haft en av de äldre Xperia-modellerna, mini pro eller något sådant…) ska inte krångla alls men har filen skickats runt så mycket så kan mycket hända på vägen.
Kan inte med iPhone alls för övrigt så det får någon annan hjälpa till med.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
En helt vanlig, hederlig mobiltelefon.
Vad det är för modell vågar jag inte svara på, men knappsats har den.
Det fungerar för min mamma som har Samsung Galaxy, att få över filen, spela upp den och även göra den som ringsignal på sin telefon.
Här hittar du en del information om iRinger och att använda egna ringsignaler i iPhone:
Skapa egna ringsignaler till iPhone
Själva importen till iPhone behöver du göra via iTunes på datorn.