iPhone iFokus

iPhone

Etikettitunes
Läst 3570 ggr
[Zkold]
2012-10-08 15:49
1

iTunes-problem

Jag har iTunes som är installerat på datorn. Varje gång jag sätter i telefonen i datorn så startat iTunes automatiskt och börjar Synkronisera med telefonen och säkerhetskopierar hela tiden.
Ska den alltid Säkerhetskopiera? Detta tar låång tid och stannar nästan alltid på steg 2 av 6 och det går aldrig att stänga av detta.
Man får sätta igång aktivitetshanteraren och stänga av iTunes genom det. Att lägga in låtar och ljudböcker jag har på datorn till telefonen har gått typ en gång. Jag vet inte om jag gör fel men det känns som att iTunes är i full gång med att Säkerhetskopiera så att lägga in låtar blir "för mycket".

Har avinstallerat och installerat iTunes på nytt flera gånger men inget hjälper. Hur gör jag för att kunna lägga in låtar på telefonen?

Niklas
2012-10-08 16:09
0

Gör så här för att hindra att iTunes startar när du ansluter din iPhone:

1. Anslut telefonen till datorn och öppna iTunes.

2. Markera din telefon under Enheter i menyn till vänster.

3. Se till att rutan vid Öppna iTunes när denna iPhone ansluts inte är förbockad.

Säkerhetskopiering till datorn kan du stänga av på samma ställe. Markera valet Säkerhetskopiera till iCloud i stället för Säkerhetskopiera till datorn.

Vill du veta hur du aktiverar iCloud från telefonen kan du läsa här:

Så här räddar du dina data innan olyckan är framme

Testa hur det går att Synka låtar och böcker när du har gjort ovanstående. Återkom om du fortfarande behöver hjälp.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Zkold]
2012-10-08 16:24
0

Nu har jag gjort som du skrev ovan. Då får vi se hur lång tid det tar innan den fattar att jag tryckt på "utför" den är liksom markerad som att jag fortfarande trycker på den.

Karmatarerskanise
2012-10-17 23:51
0

Zkold hur har det gått?