iPhone iFokus

iPhone

Etiketttips
Läst 25949 ggr
Niklas
12

Varför laddas iPhone-batteriet ur så fort?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är en vanlig fråga. Oftast beror det på att en eller flera appar drar onödigt mycket batteri. Om du har ett par appar som drar mycket batteri kan fem timmars batteritid ätas upp i onödan.

Det finns ett bra sätt att ta reda på vilka program som drar för mycket batteri. Installera appen Carat. Starta den och låt den jobba till den har samlat tillräckligt mycket data. Det kan ta en eller ett par veckor.

När den har samlat information kommer den att tala om vad du kan göra för att spara batteri. I bifogad bild säger den att kalenderprogrammet Agenda är en energitjuv och att jag kan spara ungefär 2 timmar och 49 minuter drifttid om jag stänger av det.

Jag brukar avinstallera appar som tar mycket energi och ersätta dem med såna som är bättre byggda.

Carat för iPhone och iPad är gratis:

Carat för iPhone

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är bilden.

citytjejen
0

Tack för tipset! Undrar stundom varför battieret sinar så snabbt. Ska bli intressant att se vad Carat säger om mina app-vanor Glad

/Christina

Niklas
0

För mig gjorde det många timmars skillnad att undvika vissa appar.

citytjejen
0

Det låter lovande!

/Christina

[_hsleiufhbtv]
0

Laddade ner nu ikväll, får väl se va som går att göra åt mitt batteri. Lär bli en del antar jag. Men ska man ha carat igång eller kan man stänga ner den under tiden den samlar information?

Niklas
0

#5: Det har jag ärligt talat inte förstått, men jag brukar ha den igång för säkerhets skull.

[_hsleiufhbtv]
1

#6 då sätter jag nog på den nu, tack för hjälpen :)

Niklas
0

Berätta gärna vilka appar den hittar som drar mycket sen. Glad

För mig drog bland annat Agenda, Påminnelser och SMHI flera timmar om dagen.

Martin
0

Jag brukar förvisso vara duktig på att stänga appar jag inte använder, så kanske inte helt överraskande att jag inte fick några supervarningar.

Det som drog mest var strax över 15 minuter förväntad bättre batterikapacitet, och det var om jag stängde AppleIDAuthAgent vilket troligen är något som ligger i iOS eller AppStore eller liknande, inget jga vet hur jag stänger av. Flera andra liknande saker låg också där innan WordFeud dök upp långt ner på listan, och det har jag i princip bara igång om jag spelar det.

mvh Martin

gaabriellaaa
0

En fråga bara, drar själva appen carat mycket batteri när den är igång? Ska nämligen bort osv och har inte möjlighet att ladda mobilen så mycket då, så kanske bör vänta med carat tills jag är hemma igen?

Niklas
0

#10: Jag tror inte det. Den har aldrig dykt upp i listan.

[_hsleiufhbtv]
0

#8 det ska jag göra :)

Karmatarerskanise
0

Här kommer en dum fråga, men är apparna alltid igång? Går dom att stänga av eller man måste radera dom för det?

Niklas
0

Du kan stänga dem. Tryck två gånger på hem-knappen så att du ser de öppna apparna. Peka och håll på en av ikonerna tills de börjar vibrera. Peka på minustecknet för dem du vill stoppa.

Karmatarerskanise
0

Tack :)

[_hsleiufhbtv]
0

Jag laddade ju ner carat för ett tag sedan och det har varit igång sen dess, men har fortfarande inte fått något tips på program som drar mycket batteri, något jag gör fel? :/

Niklas
0

Hur länge sen var det?

Kefa
0

Har kört den några veckor nu, men inga värden.

[_hsleiufhbtv]
0

#17 sedan jag skrev här senast.

Niklas
0

Jag kommer inte ihåg hur många veckor jag hade det igång, men det kan ha varit omkring tre innan det började visa resultat.

[_hsleiufhbtv]
0

#20 fortsätter då, tack! :)

Kefa
1

#20 fortsätter då, tack! :)

[_hsleiufhbtv]
3

#22 Identiska inlägg Flört

Emelie-E
0

Jag har denna app, men hos mig står det kill/reset music~iphone. Den ska dra 2 timmar batteri, men jag vet inte vad det är för något? Har ingen musikapp igång alls?

Niklas
0

Det har jag också sett ibland och jag vet inte heller vilken det är. Nu var det dock ett tag sen. Jag säger till om jag kommer på vad det kan vara.