iPhone iFokus

iPhone

Etikett: frågor-och-problemlösning
Läst 10051 ggr
tuss73
0

Sms går till flera mottagare

Hej

Sedan jag och mina barn uppdaterade våra Iphones har vi ett konstig fenomen. Om jag till exempel skickar ett sms till dotter1 så får även dotter2 smset och när de svarar på detta så står det att det kommer från mig själv. Helknepigt men jag misstänker att det kan ha att göra med att jag använder mitt appel-id på deras mobiler när de laddar hem spel och dylikt. Någon som vet om man kan rätta till detta på något sätt?

Martin
0

Det är inte så "enkelt" som att du vid något tillfälle skickat till båda två, och sedan använder den konversationen?

Alltså, har du skickat ett sms till båda två vid något tillfälle, och sedan går in på något av deras svar (och det står som konversation, t.ex. iMessage) så fortsätter konversationen och alla får allt. Mycket behändigt… om man vill ha det så - inte annars :o)

Fast det förklarar inte varför du skulle stå som avsändare från deras telefoner. :o/

mvh Martin

Martin
0

Och SMS/iMessage bör vara helt avskilt från apple-kontot så det borde inte spela någon roll.

mvh Martin

Niklas
0

iMessage använder Apple-ID i telefonerna så det är nog det som spökar. Jag hade likadant vid något tillfälle när jag hade hämtat appar i min dotters iPad. Skapa egna Apple-ID till barnen.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

tuss73
0

#1 Nej inte så enkelt tyvärr =(
#3 Jag misstänkte att det kunde vara så. Trodde inte minderåriga kunde skapa Appel-idn men får väl testa det för så här kan vi ju inte ha det haha. Tack snälla för svar =)

Niklas
0

#4: Jag har för mig att 13 år är åldersgränsen för Apple-ID.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning