Nu kan du hämta iOS 6

Håller på nu :-)))
Håller på niuuuu ;)
iPhonen klar, väntar på iPaden, det tar tid ;)

Paddan klar så nu väntar jag bara på iphonen :)
#3: Du har rätt. Jag hade fel. Här finns information om vilka enheter som stöds:
Tack för länken!
Att iPad 1 inte skulle gå att uppdatera klargjordes väl redan i första artikeln du skrev Niklas? 
Har precis gjort en säkerhetskopia nu och nu håller iTunes på att "överföra inköp" vad nu detta kan tänkas betyda, ska strax uppdatera 
Har redan hela dagen suttit och uppdaterat appar som skulle bli kompatibla med iOS 6, samt uppdaterat iTunes. Hela jag känner mig väldigt fräsch och uppdaterad 

passbook nån som vet hur det funkar får det inte att fungera
#7: Det kan hända, men det var länge sen så det kommer jag inte ihåg. 
Jag vet inte säkert, men jag misstänker att Apple har styrt om det i sina API:er så att de ska använda nya kartappen.
Jag kom just på att jag provade en annan kart-app och den använder Apples kartor.
Skönt att du fick ordning på det.
Hej!
Ni som har installerat iOS 6, vad tycker ni om det? Är det värt att installera?
~ Hannah-Anastasia ~
Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus
Jag har än så länge bara sett två nya grejer…passport (som det inte känns som man kommer använda särskilt ofta) och alternativ när man ska svara när det ringer.
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Jo, och en knapp för Kr när man skriver sms…för mig hade Hej eller Kram varit bättre haha…
*Det blir som det ska*
#17 Haha, tänkte precis samma… Kr är ju himla onödigt, det går mycket snabbare att trycka på k och r än att hålla på att gå in vid nummertangenterna och greja.
Min kusin sa åt min att ABSOLUUT INTE installera iOS6 för hon hade precis gjort det och hennes telefon laggade hur mycket som helst så hon kan nästan inte andvända den :o
Jodå, så fort den var tillgänglig!
INGA som helst problem heller! Allt var lugnt! Kartorna är kanske inte så bra, men jag utgår från att de jobbar på det.
Nu frågar vän av ordning — nå, hur gick det med den eventuella konflikt som var under uppsegling här i familjen?
Jodå, hon, regeringen, den lokala, gick med på ett inköp av FEMMAN! Ämnar göra så i kväll vid pass 01:00. Hon får överta min 4s.
.
Vi säljer vår fina 4:a.
#15: Jag gillar att man kan använda Stör ej så att den inte ringer under nätterna eller när man sitter i möte. Och att man kan skicka standardiserade svars-SMS när det ringer och man är upptagen. Och att man kan göra VIP-grupper i mail som visas på samma sätt som inkommande SMS. Och bättre App Store.
#21 Det var den functioned jag meat såg fram emot. Hur konfigurerar man den?
Uscha aldrig kalla henne regeringen!! Illa illa…
Och, vart beställer du den redan idag??
*Det blir som det ska*
#23 00.01 kan regeringar och andra lägga order på en 5:a, eller vad nu skulle heta.
Det var som fan! Trodde inte det skulle gå förrän den 28…
Och min operatör Halebop skulle meddela mig SÅ FORT nåt nytt hände med femman. Hmhm.
Ja jag blir vaken ett tag till iallafall!
*Det blir som det ska*
Och nu funkar det även att lägga upp bilder på iFokus ifrån safari, yey! Men tyvärr inte i Chrome, som jag använder :/
#22: Vilken av dem? Jag nämnde fyra stycken.
"Jag gillar att man kan använda Stör ej så att den inte ringer under nätterna eller när man sitter i möte. Och att man kan skicka standardiserade svars-SMS när det ringer och man är upptagen" Dessa
Okej. Stör ej hittar du under Inställningar > Stör ej eller Inställningar > Notiser > Stör ej ifall du vill schemalägga det.
Svara med meddelande hittar du under Inställningar > Telefon > Svara med meddelande.
En ny funktion som jag gillar starkt (förutom det efterlängtade stör ej!) är att man nu kan använda låtar man har som väckningssignaler rakt av utan att behöva göra om dem till ringsignaler i krångliga program
Skitbra!
Kan man använda vanlig musik som väckning??
*Det blir som det ska*
#31: Japp. Se #30.
Jag har hört att batteritiden blir ännu sämre av iOS6, stämmer det? För isåfall laddar jag inte ner den då mitt batteri redan är hopplöst ^^
Har inte märkt någon skillnad på batteritiden, den är samma som tidigare. Däremot flera små förbättringar som gör IOS6 till ett välkommet lyft.
Jag har inte heller märkt någon skillnad.
Sitter och velar om jag ska ta och uppdatera eller ej, läste på expressen att man ska vänta tills en mindre uppdatering kommer då det varit mycket krångel med denna.
Tydligen kan iphonen krascha i värsta fall..
Vänta om du är osäker. För mig har den dock fungerat felfritt.
Har ett problem, vet inte om det är en bugg kanske. När jag ska uppdatera min kortinformation i iTunes så kommer jag inte in där man skriver in kortnummer mm utan får bara fram att "din session avslutades pga en tidsgräns. Försök igen" Någon som har samma problem? Har provat på min iPhone och där kommer jag in, men inte på ipaden…. Samma sak för min sambo, funkar på iphonen men inte på ipaden.
Amor vincit omnia
Det låter som något tillfälligt fel. Prova senare om du inte har gjort det.
Tog mig an och uppdaterade igår.. Första som händer är att jag inte kan se när jag höjer/sänker ringsignalen, samt att låsljudet inte fungerar.
När jag fick ett sms kom allt tillbaka dock, så det var ju bra.
Utöver det så verkar allting fungera än så länge 
#40: Ett knep om du råkar ut förtillfälliga problem som de där är att du håller in hem-knappen och vilo-knappen tills det vita äpplet syns. Det löser förvånansvärt många problem.
#42 Okej, ska testa det om det dyker upp nå problem igen, tack för tipset!
#39 Funkar fortfarande inte……
Amor vincit omnia
#44: Okej. Hur gör du för att komma till platsen där det ska uppdateras på iPaden? Jag tänkte testa om det är likadant hos mig.
Har provat både via AppStore och inställningar. I AppStore trycker jag på Apple ID nere i vänstra hörnet och väljer visa Apple ID. Loggar in och trycker sedan på betalningsinformation, då kommer rutan upp med att sessionen har nått tidsgränsen. Via inställningar går jag på iTunes och AppStore, klickar på Apple ID och gör samma sak som i iTunes. Är lite frustrerande eftersom jag lägger in nytt kort flera gånger i månaden ibland (kör med e-kort så det finns en gräns för hur mycket som får dras).
Amor vincit omnia
Det var intressant. Jag får samma meddelande. Tyvärr har jag ingen lösning. Förmodligen är det en bugg som kommer att lösas i någon uppdatering.
#33 Jag tycker batteri tiden har blivit bättre. Jag använder min 4s lika mycka som innan och på kvällen har jag ca 30-35 % kvar av batteriet
#47 Antar det, får hoppas att det fortsätter att fungera på iphonen iaf ;-)
Amor vincit omnia
Jag kan inte använda iMessage. Först så fick dom jag skickade till smsen men som avsändare stod det min mejladress, och dom var även tvungen att svara till den för att jag skulle få smsen. Skickade dessa personer till mitt telefonnummer så kom messen inte fram!
Ändrade en inställning där jag valde bort mejladressen så det skulle skickas via telefonens nummer. Då kom inte smsen fram alls!
Så nu avaktiverade jag iMessage, skickar ändå gratis!
*Det blir som det ska*
Jag har ett stort problem!
Igår tryckte jag på knappen i inställningar för att installera detta nya på min iPhone 4s. Men när det sedan stod att jag var tvungen at koppla den till iTunes så fick jag panik för jag har aldrig använt iTunes. Men nu för ung. en halvtimme sen så öppnade jag iTunes på datorn och gjorde som iPhone-skärmen visa, kopplade in mobilen. Men då kom det upp en ruta där det stod att jag måste återställa mobilen innan jag kan använda iTunes, så det gjorde jag (trots att alla bilder mm försvinner då) vill liksom bara kunna använda mobilen så snabbt som möjligt! Men nu när återställningen är klar så får jag inte igång mobilen. "Äpplet" kommer upp som om det håller på att startas men inget mer händer…
Itunes reagerar inte heller på min iPhone längre.
Hur ska jag göra?????
#51: Jag svarade i din andra tråd.
Hej
Jag har ett problem som kommit efter uppdateringe tror jag. Jag uppdaterade till iOS6 igår på en ny iPad. När jag försöker ladda ner en appar efter att jag har fyllt i mitt lösenord till Appel-id står det "Skydda ditt Appel-ID" alternativen är avbryt(installationen) och fortsätt. Om jag istället väljer fortsätt ska jag fylla i lösenordet till Appel-ID igen efter detta kommer jag till "Säkerhetsinformation" där jag måste fylla i tre frågor och svar samt uppge en alternativ epost efter jag har gjort detta kommer ett fel meddelande upp "din session avslutades på grund av en tidsgräns" och installationen avbryts. Jag har försökt fylla i formuläret så snabbt jag kan.
Är det någon som har ett förslag på vad som är fel.
Peter
Jag har precis samma fel! Kan inte köpa någon app! Skit jobbigt!

#53 #54 samma problem här….nån som vet hur man tar sig vidare och det spelar ingen roll om man är ansluten till 3 G eller wifi..det avbryts i alla fall
Har ju ingen lust att fabriksinställa telefonen igen
Tacksam för svar
#53, 54, 56: Det är förmodligen en bugg eftrsom det verkar som om det är likadant för alla som försöker. #57 har lösningen.
#59: Kan du köpa appar via iTunes utan att besvara frågorna då?
Nej det gick inte, jag ringde supporten färjat fick hjälp: *Först ska man stänga ner appen *Sedan ska man gå in på inställningar och logga ut från iTunes och AppStore *när man har gjort det kan man gå in i AppStore och köpa en app * säkerhetsmeddelandet kommer att komma upp en gång till, men denna gången kommer det inte att säga "din session avslutades på grund av en tidsgräns"
Förstår mig inte på "stör ej" funktionen.. Varför inte bara sätta mobilen på ljudlös istället?
#62 Med "stör ej" funktionen så vibrerar den inte och skärmen lyser heller inte upp. Sen kan man ställa in så att den automatiskt ställs in på "stör ej" varje natt om jag förstår det rätt.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Uppdaterade min iPhone 3GS till iOS6 igår. Pinsamt nog hade jag bara iOS4 på den innan. Dessutom så var det första gången jag synkroniserade med min nya dator (innan så synkade jag på pappas dator när jag bodde där) så jag var livrädd att allt skulle försvinna..
Men det jag gjorde var att först föra över inköpen från iPhone till iTunes. Och föra över mina bilder till datorn. Sen gjorde jag en säkerhetskopiering på iTunes. Och efter det så uppdaterade jag till iOS6. Kan säga att det var väldigt ångestfyllda minuter tills uppdateringen var klar. Var orolig att alla bilder, anteckningar, musik och kontakter skulle försvinna. Och jag höll på att få en hjärtattack när det var klart och mobilen hade ställts om till fabriksinställningarna och allt var raderat! Men då gjorde jag en Återställning från min säkerhetskopiering och vips så var allt tillbaka igen! 
Har hört att uppdatera till iOS 6 på iPhone 3GS kan göra den seg men det är inget jag har märkt. Kul med alla nya finesser även om man inte får allt som t.ex iPhone 4S får. Men sen lär jag ju få min 5:a nästa vecka ;) så det är inget jag kommer lida av länge.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#61 Tack så mycket, nu har jag ett lyckligt barn igen :-)
/Peter
#61: Vad bra att du delar med dig av lösningen. 
#62 Och med "stör ej" kan du välja att vissa samtal skall komma igenom. Jag har satt upp ett fåtal, bland annat min fru, som skall kunna "ringa igenom" när jag har den på stör ej. Jag jobbar skift och vill inte ha den helt avstängd men inte heller vibrerande mitt på dagen - för jag vill att min fru skall kunna nå mig om det är något viktigt och jag vet att hon inte ringer annars. Finns några andra viktiga som också alltid kan nå mig.
mvh Martin
Tack #61! Nu fungerar det att komma in på betalningsinformationen och ändra kortnummer igen :-)
Amor vincit omnia

#67 hur gör du för att ställa in att vissa nr går igenom stör ej..har letat mig blå men inte hittat har en 4s
#70: Gå till Inställningar > Notiser > Stör ej > Tillåt samtal från.
Är tvungen att skriva här, jag har fortfarande(!) problemet som många här beskriver och som #61 besvarar, det är bara det att det inte funkar för mig. Gång på gång har jag försökt, testat att stänga av iphonen,loggat ut ur App Store och iTunes. Det är min mamma som har problemet - det är så typiskt att allt sånt här ska råka ut för henne… Jag har kopplat in hennes telefon till min dator, inga frågor dyker upp och allt fungerar - men hon ska ju kunna göra allt det där själv på sin egen telefon! Finns det någon som vet något mer, all hjälp uppskattas…!
EDIT*: Formaterade om den, nu funkar det..
#72, jag har precis samma problem som du, försökt allt gång på gång men ingenting fungerade! blir tokig!!!
så jag antar att den sista utväg, är att formatera om den.. så min fråga till dig är, hur gjorde du det? hur formaterade du om iphonen?