iPhone i vattnet...
Jag min stora nöt tappade telefonen i vattnet (iphone 4). den verkade inte bli så blöt och torkade av den relativt snabbt. problemet är bara att jag hade dåligt batteri så telefonen dog när jag behövde den som mest. Men nu är det så att jag inte vågar sätta i laddaren till telefonen ifall det skulle vara blött i. I så fall får man väl en kyss så det smäller om det, om det nu är så att den är blöt!?
Vad skulle ni göra? Eller bör jag vänta hela dagen?
Lägg den i en tät plastpåse med ris och låt den ilgga en vecka. Då dras fukten ut ur telefonen. Om du startar den och den är blöt inuti riskerar du kortslutning som förstår den.
1#: En vecka… :O Jag klarar mig inte utan telefon i två timmar..
Får åka upp till tre imorgon och se vad de säger.
ja ris är kanon, eller ett varmt element el liknande
Inte jag heller men om den blir vattenskadad är det värre än om jag är utan i en vecka.
När jag lyckades tappa min iphone 3GS i toan så la jag den på ett varmt modem å lät den ligga där i 2 dar sen tog jag hårtorken å blåste långt ifrån då simkortsläsaren inte ville funka å vips så funkade den, men VIKTIGT att man blåser lååångt ifrån så de inet blir överhettat.. Den funkade i 1,5 månad till sen tappade sonen den i golvet (som de gjort massor av ggr) å efter det var den stendöd =/