iPhone iFokus

iPhone

Etikett: övrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1263 ggr
Karmatarerskanise
0

iPhone 3GS når inte genom väggar och skog

Idag ringde jag till Tre för att klaga på den usla sändningen. Går jag ner i källaren, en halv trappa ner försvinner all sändning. Kan inte ringa eller skicka sms och kan inte nås. Var i en fest i lokalen i källaren och alla andra som hade andra operatörer hade i princip full sändning. Även min andra telefon med comviq hade full.

Ibland försvinner sändningen på min iPhone även mitt i stan på bussen osv.

På tre sade dom att det inte beror på tre, utan att det beror på iPhonen 3gs, att denne i Sverige inte kan nås genom väggar eller skog, oavsett vilken operatör man har. Hon sade något om 900, hörde inte vad det var.

Är detta sant? Om så är fallet, borde detta inte ha meddelats vid köp av telefonen? För mig är det ganska viktigt att man kan nås och kan nå andra och det känns väldigt fel att dom säljer telefoner som inte fungerar bra.

Perly
0

Detta är inte sant, Telia funkar felfritt på 3gs nätet oavsett om jag är i källarn, skogen eller vinden (: Min kusin har dock tre o ja… mer eller mindre värdelöst då den inte funkar någonstans förutom vid deras "skärmar"

Alltid Oavsett

Karmatarerskanise
0

#1 Som jag misstänkte då!

Svärmors iPhone 4 med 3 tappar också sändningen lite överallt. Så det har snarare med tre att göra och inte mobilerna.

Försökte förklara detta att alla jag känner med tre oavsett mobil har dåliog sändning, men då sa hon att jag skulle vara tyst och lyssna på henne för hon hade fakta. Jag sa att min egen fakta ju är mer realistisk eftersom jag själv upplever den och andra upplever precis samma verklighet medans hon sitter på påhittad fakta. Men ja, det var inte tres fel, jag har fel enligt dom.

Perly
0

#2 Jo dem brukar säga den har samma täckning som telia men nae, tre är betydligt sämre(om man inte bor under sändarn då…)

Tycker de var väldigt dålig ton på telefonisten, dem borde ju snarare försöka fixa till problemet Förvånad Du lär ju inte vara den första som klagar

Alltid Oavsett

Karmatarerskanise
0

Dom såg det ju inte som ett problem, dom skyllde på själva telefonen och sa att det är så med alla operatörer. Snacka om att inte ta ansvar.

Nej, jag skulle aldrig frivilligt skaffa tre.

Sessan1
0

Det kan finnas *radioskugga* vilket händer på min iphone 3gs, när man är hemma MEN så fort man kommer ut, så går det mycket bättre att ringa både in och andra kan ringa oxå.

Karmatarerskanise
0

#5 Det är inte det det handlar om i detta fallet. Nu var det ju telefonen dom skyllde på. För övrigt sa tre att jag inte fanns i en "radioskugga".

Har du tre?

Niklas
0

Jag upplevde aldrig något sånt med iPhone 3GS och min fru har inte heller klagat. Vi har använt Telia och Tele2.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Karmatarerskanise
0

#7 mycket irriterande att dom inte tog sitt ansvar. Uppenbarligen är det ju tre som har problem och inte telefonen!