iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 4098 ggr
smson
0

Lämna in och få ny iPhone?

Idag lämnades min iPhone in till Telia eftersom den kort och gott är totalförstörd. Jag har redan fått besked på att den inte kommer att lagas, utan att jag istället kommer få en ny. Hon som jobbade på Telia skickade den till fabriken. Och i samband med det här har jag en del frågor som jag gärna vill ha svar på:

1. Kommer jag alltså få en helt ny iPhone 4? I samma färg osv? Jag läste i ett forum att man inte får en ny iPhone, utan istället en telefon som någon annan haft problem med och lämnat in. Fast självklart är den lagad och som ny då man får den. Stämmer det?

2. Om hon skickade telefonen idag, hur lång tid kommer det att ta innan jag får min nya iPhone (på ett ungefär)?

3. Är det möjligt att få göra ett färgbyte? Om jag hade en vit iPhone nu, kan man då säga till och få en svart istället?

Jag kan tillägga att jag betalar strax under 2000kr för det här, om det nu gör någon skillnad. Men jag hoppas iallafall att jag får en ny telefon.

Tacksam för svar!

[bengtssonlisa]
1

Jag lämnade in min iphone till telia för ett tag sen. De tog ungefär 2 veckor innan jag fick tillbaka iphonen. Min var vattenskadad(helt död) och jag fick en helt ny i samma färg. De där med färgändring vet jag faktiskt inte men varför skulle de inte att gå?

Martin
2

Enklast hade nog varit att ställa frågorna till Teliabutiken?

Är det på garantin så borde du få en ny (å andra sidan vet jag inte varför du skulle behöva betala två papp för det då).

Jag vet en som backade över en väska med sin Iphone3 precis när fyran kommit och han fick en fyra tillbaka istället för trean. Vet också att det enligt försäkringsbolagen förekom väldigt många treor som gick sönder precis när fyran kom för att man skulle få en sådan, och kompisen hade nog inte fått den på försäkringen om man inte kunnat visa videofilm på vad som hände (videoövervakning på platsen).

Men som sagt - det varierar säkert från fall till fall och varför man får en ny osv så det bästa är väl att ställa frågan till butiken. Framförallt om du vill ha en annan färg, hade det kanske varit lämpligt att säga det i samband med att telefonen lämnades in :o)

mvh Martin

Michaela-N
0

Du borde ställt dem till butiken när du var där Tungan ute

smson
0

#2 och #3 - Det var inte jag som lämnade in telefonen :)

Jag har iallafall ringt till Telia och fått svar på mina frågor. Telefonen är nu på väg! Kan även passa på att inflika att det inte var möjligt att göra ett färgbyte, utan dom var tydligen tvungna att skicka en precis likadan telefon som den man lämnat in.