iPhone iFokus

iPhone

Etikett: frågor-och-problemlösning
Läst 3014 ggr
[Malin3033]
4

Problem att finna Wi-Fi med skal på iPhone 5?

Sedan tre veckor tillbaka har jag ägt min älskade iPhone 5 och allt har fungerat smärtfritt. Igår köpte jag ett skal till den och sedan dess har telefonen svårt att hitta Wifinätverket hemma - men inte på jobbet. Är detta pga. att jag har satt på den ett skal? Datorn hittar ju fortfarande nätverket hemma utan problem så det kan ju inte vara det som är felet. Ibland fungerar Wifi hemma på telefonen men oftast inte.

Så, då tänkte jag att det är ju bara att ta av skalet igen för att se om det fungerar bättre då. Men skalet sitter ju som en smäck, har ni några magiska tips för att lyckas ta bort det? Känns omöjligt med bara fingrarna som det är just nu.

Martin
1

Beror väl på vad det är för skal du köpt - men det borde ju gå att ta bort igen.

Jag tror att om det fungerar på jobbet men inte hemma så är det inte skalet som är problemet. Du har inte råkat avaktivera hemma-wifi på telefonen?

Vårt bredband här hemma hade avbrott under ungefär ett dygn (BBB) och när det kom tillbaka hittade inte telefonerna det utan vi fick avaktivera och sedan aktivera det igen för att telfonerna skulle hitta det.

mvh Martin