iPhone iFokus

iPhone

Etikettappar
Läst 9932 ggr
Veronica
0

Tidsbegränsa internetanvändningen i iPad

Min dotter har en egen iPad och är mycket ute på nätet…för mycket tycker jag… Finns det någon app som kan tidsbegränsa hur länge ipaden har kontakt med internet? Eller måste man gå in varje gång och stänga av safari/internet själv?

Amor vincit omnia

Niklas
0

Du kan nog inte begränsa det. Om du har en trådlös router kanske du kan begränsa tiderna där i stället.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Veronica
0

Hmmm…..ja det skulle ju funka….om det inte vore för att det används av fler än henne…. Tack ändå, då behöver jag iaf inte leta mera :-)

Amor vincit omnia

Martin
0

Ett alternativ är ju att du tar Ipaden ifrån henne den tiden du inte tycker hon skall vara på internet. Det hindrar henne i och för sig från att göra andra saker på ipad:en också men det kanske det kan vara värt om problemet är stort.

Annars får du väl plantera ett spionprogram (eller övervaknings kanske låter bättre) och säga åt henne att hon har en viss tid per dag eller per vecka eller hur ni vill begränsa det så kan ni se i det programmet huruvida hon följer det eller inte. Och följer hon det kanske hon kan få ha ipad:en hela tiden men följer hon inte det så tar ni den.

mvh Martin

Niklas
0

#2: Det brukar gå att styra på MAC-adress, det vill säga på varje dator och telefon som ansluter sig.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Veronica
0

#4 då ska jag kolla upp det, annars blir det som #3 sa, begränsa hennes användning…..nödvändigt, men damen i fråga kommer nog bli lite sur ;-) Att stänga av internet funkar inte längre…..hon har listat ut hur man startar det……ibland är de smarta de små ;-)

Amor vincit omnia