iPhone iFokus

iPhone

Etikett: tips
Läst 7810 ggr
kenthansson
3

Låna bibliotekets ljudböcker i iPad eller iPhone

Man kan lyssna på bibliotekets ljudböcker i iPad eller iPhone med Skyfire.

Jag har skrivit en beskrivning här:

http://kenthansson.blogspot.com/2011/10/lana-bibliotekets-ljudbocker-i-ipad.html

/Kent

Niklas
0

Tack för tipset!

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

kenthansson
0

Uppdatering.

Jag hade missat ett steg i guiden. Man måste ställa in Skyfire att ladda sidan som "desktop".

http://kenthansson.blogspot.com/2011/10/lana-bibliotekets-ljudbocker-i-ipad.html

/Kent

[joab]
1

Hur är läget i dagsläget, finns det nåt sätt att lyssna på bibliotekens strömmande ljudböcker i iPhone? Jag laddade nyss hem Puffin Web browser, men när jag testar med den så visas ett meddelande i stil med "bibliotekens ljudböcker kan bara lyssnas på från datorer". Fungerar Skyfire fortfarande? Slänger ogärna 22 pengar i sjön om inte heller den funkar. Antar att biblioteken/elib har tätat en del luckor som gjorde det möjligt att spela strömmande ljudböcker på iPhone.

Niklas
0

På bibliotekens informationssidor står det så här om strömmande ljudböcker:

"Kan jag lyssna på strömmande ljudböcker på min mobiltelefon/tablet?Nej. I dagsläget är tjänsten avsedd för datorer, och vi kan därför inte stödja utlåning av strömmande ljudböcker till mobiltelefoner, smartphones eller tablets som iPad, iPhone, Android, och liknande."

Vanliga frågor och svar om ljudböcker

[joab]
1

#4: Det stämmer att biblioteken aldrig officiellt har supportat smartphones. Däremot har man tidigare kunnat lura sig runt den spärren genom att använda andra browsers än Safari på iPhone. T.ex. Skyfire som kan "spela" att den körs från dator. Undrar mest om någon kan bekräfta att t.ex. Skyfire fortfarande fungerar för strömmande ljudböcker på iPhone.

Niklas
0

Okej.