Akut hjälp med iPhone tappad i snö
för 20 minuter sedan så tappade jag min mobil i marken det var snö och jag fick upp den på 20 sekunder men ett problem har uppkommit när jag ska ringa och har tryckt in telefon nr så måste jag trycka in knappen högljud så jag misstänker att något hände när den ramlade i marken men det går ju att ringa med knappen högljud på så någon som kan hjälpa mig hur jag gör för att återställa den??? Jag skriver detta från och det fungerar ju så jag tänkte lägga den vid fönstret kanske måste den torka men om det hade kommit in för mycket snö så hade det varken kunnat ringa med högljud eller gå in på nätet??
När en kompis spillde ut vatten över min iphone så slutade ljudet att fungera, det hade tydligen kommit in vatten där headsetet ska in, så mobilen trodde att lurarna var i.
Satt med hårtorken i 15min och sedan fungerade allt igen.
Vet inte om det här hjälper dig, men du kan ju testa.
Okej då ska jag testa det har stängt av och på den några gånger och testat så att det inte står på ljudlös men det borde ju gå om man lägger den vid det varma elementet
Jag skulle lägga den i en påse med ris i en vecka om den har blivit blöt. Om man sätter på den när den är blöt inuti kan det bli kortslutning som förstör den.
När jag råkade tappa min iphone i vatten för ett tag sedan, så lade jag oxå den i en påse med ris, men det räckte bara över natten, sedan fungerade den som vanligt igen.