iPhone iFokus

iPhone

Etikettinställningar
Läst 1592 ggr
[Lizzier_83]
0

Hur gör jag min Iphone 4 säkrare?

Jag har nyligen skaffat min första Iphone, en Iphone 4, efter att ha haft Android i flera år. Det är lite nytt att lära sig och en del känns viktigare än annat.

För att få tillgång till App Store så var jag tvungen att koppla ett konto dit och det känns ju lite läskigt. När jag har laddat ner ett spel och håller på att spela det som bäst så kan det komma upp en fråga "vill du köpa ditten el datten för 3 coins", klickade ja på prov och då kom det upp en ruta, vill du köpa *** för 34 kr. Så kunde man klicka på köp. Så enkelt, mitt i ett spel. Jag är ju van att kunna låna ut mobilen till barnen då och då men som det är nu är ju det livsfarligt, minstingen fattar ju inte vad han klickar på och skulle ju enkelt kunna köpa en hel del.

Finns det någon inställning som gör att man tex måste slå in en pin kod varje gång man vill köpa något, även om det är i ett spel man redan laddat ner?

[joab]
1

Du kan aktivera Begränsningar t.ex förbjuda Köp inuti program i Inställningar, Allmänt.

[Lizzier_83]
0

Jättebra, jag hittade det :) Tack för hjälpen.

Niklas
0

#0: Du kan även ha ett Apple ID utan betalkort kopplat till. Då kan du i och för sig inte köpa betal-appar heller.

Se till att inte telefonen lagrar lösenordet till ditt Apple ID. Då blir det väldigt svårt för barnen, eller dig, att råka köpa något av misstag.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning