iPhone iFokus

iPhone

Etikettipad
Läst 12806 ggr
MonisN
31

Skrivare till iPad

Går det att koppla en skrivare till iPad?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Martin
3

Vet inte om det finns fler sätt, men annars skall det gå trådlöst via något som Apple kallar AirPrint, förutsatt att man har en AirPrintkompatibel skrivare (finns lista på denna sidan vilka som är det).

Utan att ha bättre koll tycker jag det borde gå att fixa om man har en Wifi-skrivare också, men det är jag inte lika säker på.

mvh Martin

MonisN
0

Tack Martin för länken! Min skrivare, en Canon MG5250 fanns så klart inte med i listan över skrivare som går att köra genom Wifi trots att vi har flera datorer som går trådlöst till skrivaren Skrikandes

Martin
3

Det verkar finnas alternativ som kan gå förbi AirPrint. Jag har inte testat något av dem.

Inte testat något av det som sagt och vet inte vad det är för appar osv heller, men kan ju kanske vara värt att kika närmre på?

mvh Martin

MonisN
0

En app låter intressant, jag ska kolla upp dina länkar. Tack så mycket för hjälpen Glad

Martin
0

Lugnt, mina föräldrar ställde faktiskt samma fråga dagen efter att du postat den så jag försöker lösa deras utskriftsbehov också :o)

mvh Martin

MonisN
0

Jag försöker nu hitta den lista över skrivare som finns på utvecklarnas sida till appen, men hittar den inte.

MonisN
2

Jag hittade en gratisapp från Canon, Canon Easy-PhotoPrint. Verkar vara en canonapp, den hittade skrivaren direkt Skrattande

Martin
0

Då så, kul att det löste sig till slut :o)

mvh Martin

MonisN
0

Ja, det var tack vare dina apptips! Tack :-)