iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 4296 ggr
Rustibuss
2

Hur får jag Facebook-app till iPhone?

Är det någon som kan hjälpa mig? Jag hämtade ut en iPhone 5 idag och till min stora besvikelse så finns inte facebook appen. Hur gör jag för att få den?

Medarbetare för Welshponny ifokus

Karmatarerskanise
1

Du går in i appstore och söker efter facebook och laddar ner det.

Rustibuss
0

Hur söker jag appstore?

Jag är så dålig på mobiler

Michaela-N
2

Tryck här (från mobilen)

Karmatarerskanise
1

Det ska finnas på din mobil, en ikon som tar dig direkt dit. Jag har bara 3an, och på min mobil är den blå. "App store"

Rustibuss
0

Har tryckt på App Store men det fungerar fortfarande inte att söka?

Gjorde så här:

Tryckte på App store

Tryckte på gratis

Tryckte på installera app

Sedan tryckte jag på logga in

Meddelandet som kom upp är:

Detta Apple-ID har inte använts tidigare i iTunes Store.

Det står att jag ska logga in genom att peka på Granska och kontrollera sedan kontinformationen. Men problemet är att det finns ingen knapp som står Granska på det står Avbryt  och Recensera.

Michaela-N
1

Du måste ha ett Apple ID för att kunna ladda ner appar.

Rustibuss
0

När jag satte igång mobilen så fick jag göra ett Apple ID och ett lösenord. Det är det Apple ID jag använder när jag försöker att få facebook appen.

Ska jag söka ett nytt Apple ID för facebook?

[joab]
1

Jag minns det som en miss i översättningen. Tryck på Recensera så kommer du nog vidare.

Rustibuss
0

Tack för hjälpen alla.

Måste berätta något ringde till Tele2 support för att få hjälp. Men supporten talade om att jag måste logga in mig på en data och ta det därifrån till min iPhone. Konstigt tycker jag eftersom mobilen är svindyr varför måste man ta hjälp av en data för att fixa in App Store????

Tyckte det hela var lite långsökt åkte till en Tele2 butik där hon i butiken hjälpte till att fixa det hela så nu har jag facebook och navigation till att börja med.

Karmatarerskanise
0

Ja det låter konstigt. Min svärmor har ingen dator och kan ladda hem appar utan problem.

Rustibuss
0

Ja det var nog någon support som inte riktigt visste vad han pratade om. Jag tyckte att det var konstigt och påpekade det för honom när vi pratades vid. Men han var envis med att jag måste ha en dator……

Men det ordnade sig och jag är supernöjd med min mobil.