Problem med mitt trådlösa nätverk
Jag har surfat trådlöst i mitt eget hemmanätverk med min iPad och iPhone. Efter att installerat en trådlös skrivare försvann den möjligheten.
Mitt nätverk bytte namn från det jag angivit (Anders) och ändrades till routerns namn D-Link5492 och mitt lösenord gällde inte längre. Jag kan i min dator se mitt nätverk och då logga in på min router med mitt gamla lösenord.
I iPaden och iPhonen kommer inte nätverket Anders upp och jag kan inte heller försöka logga in på Anders för det hittas inte.
Någon som kan tipsa mig om hur jag kan ha både skrivare och iPad till att utnyttja nätverket?
Kan du alltså inte se nätverket D-Link5492 i iPad och iPhone?
Jo jag ser nu ett nätverk som heter D-Link5492 istället för som tidigare mitt nätverk "Anders". Mitt gamla lösenord som jag haft i "A" funkar inte i D-Link, men väl att logga in på från min dator till D-Links hemsida
Det låter som om routern har blivit återställd. Prova att logga in från telefonen med ursprungsinloggningen.
Ok, låter rimligt. Men var har jag den? Det konstiga är att jag kan logga in med mitt eget angivna lösenord, när jag tar fram datorns nätverksstruktur. Ska testa om jag nu har sparat ursprungsinloggningen.
Tack.
Ofta står det på routern. Det kan vara värt att kolla om du inte har gjort det.