iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 2026 ggr
Starfall
0

Av-/påknapp slutat fungera (Iphone 4s)

Jag har ett ganska så stort problem med min iPhone 4S. Av-/påknappen har slutat fungera Rynkar på näsan Har aldrig tappat den och den har inte heller varit i kontakt med fukt eller liknande. Jag har, från dag 1 då den var helt ny, haft skärmskydd både fram- och bak och har haft ett bra skal på hela tiden. Jag är väldigt pedantisk med mina saker så den ser inte ut att vara mycket använd alls.. Iphonen har fungerat jättebra ända till igår. Då slutade den där knappen man startar och stänger av telefonen att fungera. Den är inte intryckt utan har liksom fastnat och det går inte rubba den.
Tyvärr har garantin gått ut då jag köpte den 2011-12-02… Lite surt, fast garantin kanske ändå inte täcker sånt, vem vet..

Är det någon annan som varit med om detta? Brukar det kunna gå och fixa om man lämnar in den där man köpt den? Jag har min iPhone med 24 månaders bindningstid på telia så har anmält att jag vill reklamera den för reparation. Hoppas inte det blir alltför dyrt :/

Niklas
0

Det låter som om det kan ha kommit in ågot skräp som hindrar knappen. Jag skulle gå eller ringa till någon som reparerar iPhone och fråga.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning