Skype på iPhone 5
Måste höra här om Skype är en kostnadsfri app man kan ladda ner?
Sedan har jag hört att man kan ringa gratis med Skype till den andra personen som är inloggad i en annan t ex dator.
Hur länge kan man prata via Skype?
Medarbetare för Welshponny ifokus
Varför har du inte kollat på App Store? Skype är gratis, och man kan prata hur länge som helst har jag förstått. Man kan samtala via Skype mobil-mobil, dator-mobil och vice versa. Man kan även chatta och ha videosamtal med den andre och med s.k. Skype-kredit kan du ringa telefonnummer runtom i världen.
Jo jag har kollat och det står gratis. Men med min andra mobil så laddade jag ner appar där det stod gratis men de var inte gratis egentligen för de drog pengar för mig.
Jag ringde företaget och påpekade detta och han som svarade sa att allt är inte gratis fast det står det. Så jag bad honom att spärra telefonen för jag vill inte ladda ner "gratis" appar som de sedan tar betalt för.
#2 Vad konstigt! Jag har aldrig haft det problemet. Har du kopplat ditt bankkonto till App Store/iTunes så kanske du bör avkoppla det. Skype är gratis för både mobil och dator och jag har ännu inte behövt betala någonting för det.
Nej nu måste jag rätta till en sak…..App store är inte kopplat till något bankkonto eller dyligt men för att kunna ladda ner appar så måste jag ha en fakturaadress eller bankkonto. Ursäkta mitt svammel.
#4 Jag har en iPhone 4S men jag var inställd på att bara installera gratis appar och först verkade det som att jag var tvungen att koppla ett konto trots att jag bara skulle ladda ner en gratis app men valde "Ingen" som Betalningssätt och då funkade det. När du ska köpa appar för pengar så kommer det att komma upp (att du måste koppla ett konto) och då gör du det, sen efter köpet så kan du ändra tillbaka till "Ingen". Jag råder dig att du gör en lista på de appar som kostar och är gratis som du vill ha, kopplar ditt konto, köper/laddar ner apparna, och sen avkopplar ditt konto från Apple. Om du förstår vad jag menar. För att ändra går du in på iTunes > Musik > (scroll ner till botten) > Apple-ID: exempel@hotmail.com > Visa Apple-ID > (logga in med Apple-ID lösenord) > Betalningsinformation > Betalningssätt: Ingen
Tack!
Jag har ingen app kopplad till bankkonto idag, men till fakturaadress för jag var tvungen att skriva dit något av dessa för att kunna ladda ner facebook fast den appen är gratis. Hon i butiken sa att det var ett måste att ha ett betalningssätt när jag ska ladda ner appar annars går det inte att ladda ner dem. Det var hon i butiken som hjälpte till att fixa med fb appen.
#8 Jag vet inte någonting om fakturaadresser.
Du kanske ska kontakta henne igen och fråga om man verkligen måste ha det, och förklara ditt tidigare problem med räkningar gällande appar som skulle vara gratis.
Tack det ska jag.
Jag testade att söka på Skype i min iphone, jo det funkade efterssom det är flera versioner som kan ta emot skype. Jag har en iphone 3GS och verion 4.2.1
Måste uppgradera min iphone snart, för det är flera appar som jag inte kan ta hem på grund av för låg Version.
men det står så här oxå:
*Köp Skype - kredit.
Lägg till pengar på ditt skype konto direkt från appen och skicka sms eller ring mobiler och fasta telefoner över hela världen.
Då kan väl inte skype vara gratis??
om man ska lägga till pengar?
är det samtalen då som kostar?
kanske det är.
#11: Vill du ringa till vanliga telefonnummer kostar det pengar. Ringer du över nätet bara kostar det inget mer än datatrafiken.
#12 jo det var nog så det menades, med ringsamtal.
Skypekredit är "Skypepengar" och då kan du ringa till vanliga telefonnummer över hela världen.
Det är gratis att ringa en Skypeanvändare men då måste du ha deras användarnamn och hen måste vara online för att kunna prata.