Problem med säkerhetskopian i iPhone
Har fått en iphone 5 i julklapp och gjorde först idag en "uppdatering" så att min säkerhetskopia från min gamla iphone kom in i den nya 5an. Något jag inte borde gjort eftersom ALLA bilder osv som jag tagit med femman har försvunnit!! Hittar dem ingenstans! Samt alla mina nya kontakter etc.
Vad ska jag göra?! :'(
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

Nej.. Hade gamla iTunes och då Du lade det inte så jag uppdaterade och när jag gjorde det Så frågade den om jg ville ha min gamla telefons innehåll, bra tänkte Jag men jag trodde ju inte att den skulle radera Allt nytt!!
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
Oj. Tyvärr tror jag inte att det finns något vettigt sätt att få tillbaks det "nya" innehållet då. Den skriver över det som finns i telefonen när man återställer till en säkerhetskopia.
Aktivera iCloud nu så att du inte råkar ut för det igen.
Kan vara så att den nya till iphone 5:en ligger kvar på datorn men att du valt den gamla, testa att återställa telefonen (säkerhetskopiera allt) och om den finns kvar så kommer du kunna välja den efter återställningen, då kommer du få upp flera alternativ och så får du välja den som är din iphone 5:s kopia.
// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing
#4: Hon skrev att hon inte hade någon säkerhetskopia av sin iPhone 5.
#5 väldigt ofta säkerhetskopierar man utan att veta om det, till exempel när man uppdaterar så brukar iTunes fråga om man vill Säkerhetskopiera, många vet därför inte om man har någon säkerhetskopia eller inte.
Det jag skrev var ett sätt att se om man kanske har en kopia trots att man inte vet om det.
// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing
#6 OM mobilen frågar så vet man väl om man kopierat eller inte? :)
#7 Den kan fråga om du vill ha den gammla telefonen innehåll och samtidigt så kan det finnas ett till alternativ som är från Iphone 5.
När man uppdaterar så är det nästan omöjligt att missa säkerhetskopiering då iTunes frågar flera gånger.
Iphone 5 behöver man inte heller uppdatera via datorn?
// Warney

Hela iTunes behövde uppdateras och därför funkade inte mobilen att Synka med iTunes så jag är helt säker på att ingen säkerhetskopis gjordes.. Jaja. Typiskt!
Har ett nytt problem nu också som ni kanske kan hjälpa till, tänkte att jag kan ju lika gärna kapa min egen tråd lite.. :P Jo, jag kan inte föra över bilder från telefonen? Såhär står det när jag försöker:
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
Prova om det går bättre med programmet Bildinsamling.

Det gick bättre, tack så mycket! :)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
Vad bra.