Apple TV
Hej, finns det någon som har en Apple tv som på ett enkelt sätt kan förklara för mig som är kass på teknik hur jag ska få över bilden från tex paddan till tv skärmen, så att jag tex kan se det jag gör där på tvn. Hur får jag över tex svt play så det syns på tvn? Har hittat mitt iTunes konto, men resten då? Jag är verekligen helt kass på detta så förklara gärna som för en femåring;-) tack på förhand! Lotta
http://lmgtfy.com/?q=ipad+apple+tv
Första länken.
// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing
#0: Apple har beskrivit hur du ansluter iPad till Apple TV här:
Hej,
Jag har endast mobilt bredband, funkar apple tv ändå?
#3: Apple TV är inte beroende av vilken sorts bredband man har. Det viktigaste är att det inte är för långsamt. Är du osäker kan du fråga din operatör.
Tack för alla hjälpande länkar. Det var nåt så enkelt som en liten ruta under tex ett program på svt play. Tryckte man där kom det upp iPad och Apple tv. Klickar man Apple tv så flyttar sig bilden från ipaden till tv skärmen. Vill man ha den tillbaka på ipaden trycker man på iPad. Enkelt, men dock inte självklart om man inte gjort det förr;-)
#6: Tack för att du delade med dig av lösningen!