iPhone 5 kamera - inte särskilt bra?
Bara jag som inte tycker kameran i iphone 5 tar särskilt klara bilder trots att det är 8 megapixlar? Min gamla xperia mini med bara 5 megapixlar tog mycket klarare bilder, imo. Finns det kanske inställningar för olika typer av ljus och motiv som jag inte hittat?
Kanske är din iPhone 5 fel på för våran tar toppen foton klara och fina kort och färger.
Medarbetare för Welshponny ifokus
Jag är också väldigt nöjd. Har du några exempel på bilder du tycker är dåliga?
På långt håll blir det rätt bra bilder, men när man ska ta nära (macro) så blir det otydligt. Jag samlar på My Little Ponies och när jag får en ny så brukar jag ta kort på den och lägga in den i mitt samlingsgalleri. Bilden nedan är tagen med min iPhone 5. Postar en bild som är tagen med min xperia i nästa inlägg.
Den nedre bilden ser ut att vara lite bättre upplyst. Om det är så spelar ljus ganska stor roll. Särskilt på nära håll.
E helnöjd ed min! Ljus e superviktigt! Blir snyggare bilder med annan ljuskälla än blixten på telefonen, tex en riktad skrivbordslampa. Se också till att kameran hinner fokusa innan du klikkar sv.
"Do small things, with great love"
Mjo, det kan nog bero lite på ljuset, men jag tycker fortfarande det borde bli bättre. Finns det någon app med fler kamerainställningar? Med t.ex macro och zoom?
#7: Med fler kamerainställningar finns det men inte zoom och makro. Det är telefonens kamera som begränsar det.
Finns små macrolinser du kan köpa och klikka på med hjälp av magnet. Har själv testat och blir skitbra bilder. Positivt överraskad ^__^
#8 Ok. Har du tips på några appar med andra bra kamerafunktioner?
#9 Låter ju jättebra! Var kan jag köpa det och hur mycket kostar det?
Vet inte helt vilken butik, men ebay har. http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=Cellphone+lens&_sacat=0&_from=R40
#10: Min favoritkamera-app just nu heter PureShot.
PureShot ser intressant ut. Har den stöd för seriebildstagning (burst mode)? Det framgår inte av app-beskrivningen.
Nej, det har den inte.