iPhone iFokus

iPhone

Etikett: frågor-och-problemlösning
Läst 1530 ggr
sunnymybunny
2

I väntan på upplåsnings kod!

Hej alla iphone tokiga där ute!

Det är så att jag köpte en Iphone 4 32gb av en vän, iphonen var sedan tidigare låst till 3 men "låsningstiden" gick ut första januari 2013, jag gick med mobilen till närmaste 3 butik, och sa hur det var och undrade om de kunde låsa upp den!? Tanten i kassan tog mobilen och fixade å trixade med den framför en data skärm och hon berättade att de behövdes ett nummer för att se att denna iphone var den hon hittade i sin data och att låsningstiden verkligen gått ut, hon förklarade då också att hon inte riktigt kunde hitta denna kod då förra mobil ägaren hade beställt mobilen via nätet alltså inte köpt mobilen i en butik, och då kunde man tydligen inte hitta denna kod som hon behövde ha. Så hon sa att hon skulle maila efter en kod, hon sa att denna kod skulle hon få jätte snabbt! Jag frågade hur lång tid det skulle ta och hon sa allt ifrån 2 dagar - 2 veckor. Gissa om jag blebv butter!! Men jag tänkte att ja ja "två veckor är inte särskilt lång tid ändå.. för den som väntar på någe gott väntar ju aldrig för länge". ;) Jag gick hemma och väntade men ingen kod kom, dagen då det gått 2 veckor ringde jag upp butiken och frågade varför det inte kommit någon kod. Tanten sa att nej det kan ju ta upp till 4 veckor, jag sa till henne att det nämde hon inte vid besöket i butiken då SA HON upp till 2 veckor å det nämde hon fler än 5 gånger kan jag säga. Men jag tackade för smtalet å lade på. Skapligt arg kan jag ju säga att jag var!!

Jag har snackat med andra butiker och dom säger likt mig att hon säkert inte skickat efter koden och tog till sig 2 till veckor för att rädda situationen. Och vi kunde alla vara övverens om att det uppenbarligen inte tar 4 veckor att maila efter en kod, fine med 2 veckor men en månad, kom igen liksom!?!?

Men jag är ändå inte särskilt haj på detta med iphone,apple å sådant så jag undrar nu om någon varit med om samma sak eller om någon fått annan info kring detta!?

Himla tacksam för svar!!

sunnymybunny
1

putt

Ingen som vet något? :/

sunnymybunny
0

putt

sunnymybunny
0

Ingen som vet något!? :( Himla tacksam för svar!!

Niklas
0

Jag har inte råkat ut för det. När jag låste upp gick det direkt. Både två och fyra veckor låter konstigt.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning