iPhone iFokus

iPhone

Etikett: frågor-och-problemlösning
Läst 3154 ggr
[hannamarie]
0

Automatiskt ny mapp i Mina bilder i iPhone

Jag har ett litet problem, jag ska försöka förklara så ni förstår.

När jag laddar upp bilder på till exempel Instagram så skapas det en ny mapp under Mina bilder som heter Instagram och där läggs alla bilder som jag laddat upp, men bara den som laddas upp, orginalet ligger kvar i mappen "kamerarulle"
Detta gäller även när jag laddar ner Wallpapers, så skapas en ny mapp som heter WallpapersHD (som själva appen heter antar jag), men hur gör jag för att ta bort det? Så att det inte skapas någon mapp automatiskt, för jag tycker det är sjukt jobbigt… kanske låter mesigt att störa sig på nåt sånt men det har aldrig hänt innan så det måste ju vara en inställning man kan ändra… men hur?

Niklas
0

Telefonen är inte jailbreakad va?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[hannamarie]
0

Nepp

Niklas
0

Är det i telefonen mapparna skapas? Jag frågar eftersom det inte finns något som heter Mina bilder i den. Du menar kanske Album?

[hannamarie]
0

Ja jag trodde ni förstod det… men ja i mitt album där alla bilder läggs, i telefonen, där skapas nya mappar hela tiden när jag inte vill det

AnnaMaja0
1

Jag vet vad du menar TS, jag har själv varit med om det några gånger. Har också appen WallpapersHD. Jag vet inte om det finns någon lösning/inställning för att fixa detta permanent. Jag brukar bara trycka på "Ändra" uppe i höger hörn och sedan radera albumet.

[hannamarie]
0

Ja, det brukar jag med göra, men jag vill inte behöva göra det varje gång.. vill inte att dom mapparna ska skapas :(

Niklas
0

Finns det ingen inställning i Instagram går det nog inte att göra något åt det.