WiFi- eller 3G-iPad mini?
Har några fler frågor angående köp av en iPad mini.
Som det ser ut nu så kommer ipaden mest att användas där jag har tillgång till wifi så ser ingen anledning att betala kopiösa mängder mera för en med 3G.
Dessutom behöver man väl då ett data abonemang till (som kostar extra). Eller kan man få ett extra kort utan kostnad tro från sin mobilleverantör?
Sedan om man har wifi modellen så kan man väll använda sin telefon som modem om man exempelvis är mitt ute i skogen eller någn annanstans där man inte har något wifi? Så i såfall ser jag ingen mening med att köpa 3G modellen som ju kostar en bra bit mera.
Om man använder telefonen som modem (antar att man kan det) är det då någon större skiland i hastighet mot om man hade en 3Gmodell? (förutsatt att man jämför liknadne hastigheter så klart)
Jag resonerade precis som du. Våra iPad är alla WiFi-modllen. Vi använder dem mest i stället för bärbara datorer där det finns trådlösa nätverk, men har samtidigt möjligheten att koppla upp dem mot telefonerna om det är kris.
Vilken hastighet du får med mobiltelefonen beror på telefonen och abonnemanget. Är det en modern telefon kommer du nog inte att uppleva det som långsamt ifall täckningen är okej.