iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 2482 ggr
Hermelina
0

Siri stängs av

Efter att jag råkade återställa min iPhone så går inte Siri att sätta på. När jag går in i inställningar på att sätta på siri så går det, men när jag går ut igen så är hon avstängd igen! Någon som vet vad detta kan bero på? 

Sen så är det jätteirriterande för min iPhone verkar inte uppdatera platsinformationen om var jag är i vissa appar. Undrar om det är appen det är fel på eller själva mobilen.. Har startat om apparna osv men de har fortfararande att jag är på en plats jag var på för flera veckor sedan -.-!

Niklas
0

#0: Har du provat att starta om telefonen igen (håll in hem-knappen och viloknappen tills vita Apple-loggan syns) efter att Siri började bråka?

Om du går till Inställningar > Integritetsskydd > Platstjänster, är platstjänster aktiverat för de appar du har problem med då?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Hermelina
0

Ja, gjort både och..:/

Niklas
0

Märkligt. I och med att det är två olika saker som konstrar skulle jag börja med en till Återställning (efter att ha säkerhetskopierat till iCloud). Om inte det hjälpte skulle jag ta den till Apple Store och be dem titta på den.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning