iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 8224 ggr
Morris100
0

Säkerhetskopiera iPhone utan lösenkod?

Hej,

Skulle göra en säkerhetskopia av min iphone 4S och tappade den i golvet sekunden innan. Displayen visar endast ett blått lodrätt streck. iTunes kräver att jag låser upp min lösenkod vilket jag såklart inte kan göra i och med att displayen är svar. Någon som vet om man kan komma runt detta???

Tacksam för svar :(

Niklas
0

Har du provat att starta om den?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
0

Du har inte aktiverat säkerhetskopiering med iCloud?

Morris100
0

Hej, tack för svar! Har provat att starta om den och har visserligen aktiverat iCloud men har varit för snål för att köpa mer utrymme så det var länge sen den backades upp :(. Har köpt en ny nu men känns konstigt att det inte ska funka att säkrhetskopiera pga att man inte kan slå in koden via dispalyen. Borde det inte finnas ett sätt att komma runt det när skärmen är död?

Niklas
0

Jag känner inte till något sätt. Min gissning är att de har tänkt att om man inte har lösenordet så får man använda någon av säkerhetskopiorna. Har du någon relativt aktuell säkerhetskopia i iTunes?

Niklas
0

Testa att ansluta iPhone till den dator du senast synkade med och öppna iTunes. Högerklicka på telefonen i iTunes och se om det finns något val som heter backup eller Säkerhetskopiera.

Enetuellt kan det fungera om du köper mer utrymme till iCloud och lämnar den ansluten till laddaren över natten. Då ska den normalt Säkerhetskopiera sig själv. Förutsatt att du har valt det i inställlningarna förstås.