Kan inte ansluta iPhone till trådlöst nät
Hej!
Min iPhone 5 vägrar ansluta till vårt wifi här hemma!
I skolan fungerar det men här hemma står det bara "Kunde inte ansluta till (vårt nätverks namn)"
Blir snart galen! Har återställt nätverksinställningar men det hjälper inte, har senaste iOS versionen men nähä då. Vad är det för fel!?
Min syster har en iPad som ansluter hur lätt som helst, en iPod också… Mammas iPhone 4S gör också det men när jag ska fungerar det inte.
Nätverket kommer upp med "fullaste styrka" men det går inte. Mina vänner som också har iPhone 5 kunde inte heller ansluta (vi har inte kod). Är det fel på mobilen eller nätverket? En kompis har 4S men den ville inte heller… Det känns som ett mysterium. Alla förslag uppskattas!
Tacksam för hjälp, mitt mobilnät tar snart slut!
Hallå. Vad har du för router?
Den här sidan kanske hjälper?
#1 Tack! Ska kolla den :)
Har ju kunnat ansluta till wifi hemma förut (tror jag glömde nämna det).
Och jag hittar inte WMM 
Behöver inte bero på WMM, men har du tittat i routerns inställningar? Vet du hur man gör? Du får skriva in routerns ip-adress i en webbläsare t.ex. på datorn. Brukar vara t.ex. 192.168.0.1 eller 1.0/1.1
Användarnamn/Lösenord för routern står ofta på undersidan av den.
Annars kolla på den här videon, kan hjälpa att göra som han säger:
http://www.youtube.com/watch?v=iVQcFIHWbQ8
verkar inte helt ovanligt att det varit strul med wifi för vissa efter att ha uppdaterat till senaste iOS.
Antar att du redan testat det, men en vanlig Omstart av mobben kan hjälpa med 
#6 Tack! :) Har redan testat omstart… Nu i skolan fungerar wifi perfekt. Hemma slutade det fungera för mamma som också har en iphone. Tack för tipsen!