iPhone dör vid kyla
Min iPhone dör snabbare i kyla (som andras förmodligen också gör). När jag åker slalom en hel dag är det bra om det finns nån "värmeväska". Någon som vet om det finns?! :)
Kan du inte bära den innanför skidkläderna så att den skyddas mot kylan?
#1 Har endast underställ och en tröja, och i jackan spelar det ingen roll vart jag har den…
Okej.
Min dör också, även om det är fullt batteri. Kan du inte ha en tjocktröja med fickor som går att stänga? Magväska under jackan? Fungerar inte ens innerfickan på jackan (det brukar gå för mig)?
Vill helst inte behöva öppna jackan, blir snabbt kall… Men om det inte finns någon bättre lösning får det nog bli så :)
Reseladdaren, hjälper inte mot att batteriet tar slut (eller jo, indirekt gör det) men fulladdat räcker den för att ladda en Iphone ca 4 ggr enligt Cyberphoto. Kanske kan vara lite till hjälp. Dock så är den ju också ett batteri, och kommer också att ta slut betydligt snabbare i kyla än annars så den kommer nog inte kunna orka ladda om Iphonen 4 gånger. Men kanske kan du ha den innanför jackan eller på något ställe som är varmare än jackfickan där du har telefonen?
Något som funkar bra för att värma mina fingrar, och som borde kunna funka bra för att höja värmen i fickan är små värmekuddar. Kan kokas och sedan användas om igen, samt att man inte behöver aktivera dem förrän man behöver det.
Jag har inte använt någon av produkterna men reseladdaren står högt på min inköpslista och jag har använt andra fabrikat av de där kuddarna (liknande funktion) och de är supervarma och sköna :o)
mvh Martin
#6 Bra tips! :)