Har beslutsångest.. iPhone 5 eller inte?
Kan nog inte formulera mig på ett bättre sätt. Ska jag skaffa iPhone 5 eller inte? Jag har en 4S nu och är supernöjd med den!
Jag vill höra lite från er som har en femma, vad som är fördelar och nackdelar, vad ni tycker överväger det positiva om man säger, vad som gjorde att ni valde att köpa den. Vad är ni mest nöjda/missnöjda med? Vill veta allt!
Anledningen till att jag inte köpt någon än är att jag är väldigt emot att den är så lätt, den känns så plastig, som en leksakstelefon nästan. Jag tycker om när det är lite tyngd i den, så det verkligen känns att man håller nåt. Det är väl egentligen det enda argumentet jag har till att inte skaffa den.
Men berätta gärna vad ni tycker, positivt & negativt! 
En fördel är absolut batteritiden! Skärmen är större och ljusare vid "samma styrka". Själv skulle jag aldrig kunna tänka mig att ha 4S när jag haft denna. Är supernöjd! ❤ En nackdel är att den är väldigt lätt - kan ju också ses som en fördel men personligen tycker jag det känns lite jobbigt att nästan (lite överdrivet) kasta upp den så fort man ska ta den… Så lite mer vikt? Men det går ju med ett skal! :D Fast lyssna inte så mycket på mig… Är väldigt okunnig om detta! Har bara mina egna åsikter, igen som helst fakta ;) Haha…

Jag har haft min femma i en månad, bytte från 4an som jag haft i 2 år.
Skärmen är som nämnts i #1 större.
Telefonen är lättare men den är välbalanserad så jag har vant mig fort. När jag känner på min 4a nu är ju den som en liten hantel.
Jag kände också att den va plastig när jag kände på en innan men vetskapen om att den har ett aluminiumhölje gjorde mig lugn, det är absolut inte nån plast. Sen tycker jag den jämt är ganska kall så jag upplever inte min alls plastig jämfört med den jag pilla på första gången.
Laddningssladden kan man sätta i åt vilket håll som helst, Laddare till 4an måste ju sättas in i telefonen men med en viss del upp (i-landsproblem…jag vet..).
Uttaget för Laddare och lurar sitter på samma kortsida, smidigt att det inte sticker ut sladdar åt alla håll.
En grej som jag gillar är att uttaget för lurar är flyttat till den nedre kortsidan, dvs nedanför home-knappen. Jag har telefonen i fickan och vill snabbt komma åt home-knappen så telefonen får ligga uppåner, bra att sladden till lurarna sticker ut direkt ur fickan då, istället för att va vikt i fickan (om jag nu förklarar så att det går att begripa…
)
En rad till med appar får plats på varje sida/i varje mapp.
Det finns säkert en massa mer men det är vad jag kommer på just nu. Mjukvaran är ju i princip den samma, men det finns nya grejer där också. Det är mycket kvar att utforska.
Men jag är väldigt nöjd med mitt val, hade som du, också en del funderingar men det va skönt med nåt nytt och fräscht!
Tack så mycket för att ni försöker hjälpa mig, men ärligt talat känner jag mig fortfarande galet kluven. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, ska jag köpa en ny eller ska jag ha kvar fyran. Jag är så rädd att jag kommer ångra mig om jag skaffar femman.
Jag känner EN enda som har skaffat den och hon är nöjd, men sen har jag också läst att iPhone ska släppa en 5s snart, borde kanske vänta tills den kommer? Baah..
Vad får dig att tvivla då? Skriv upp positiva vs negativa saker och jämför vad som passar dig! Hade väntat om jag var du, om det nu är så att en 5S är på väg ;)
#3: Är du nöjd med den du har?
#5 Ja, asså det är ju inget fel på den egentligen.
#6: Behåll den då. Det kommer ju inte att göra dig missnöjd och är gratis.