Appar nerladdade från "Dagens app" ?
Hej.
Jag har laddat hem 1 eller 2 appar från en app som heter "dagens app" där det läggs upp gratis appar som egentligen kostar pengar, som är gratis i 24 timmar.
(haha blev rätt mycket "appar")
Det jag undrar är ifall jag nu vill omställa/återställa min telefon till fabriksinställningarna, alltså att jag rensar ut precis allting, kommer dom apparna ha sparats för mig då? Eller måste jag betala för dom om jag vill ladda ner dom igen?
För vanliga appar som man betalar för är ju gratis nästa gång man ska ladda hem dom, men jag vet inte hur det funkar när man gjort på detta sättet.
Om du har laddat ner dem från vanliga App Store finns de registrerade på ditt Apple-ID.
Ja när jag laddade ner dom så "skickades" jag vidare till App Store och laddade ner den därifrån. Men alltså, även om den var gratis bara det tillfället, kommer den vara gratis nästa gång jag laddar ner den då, även om den har börjat kosta igen?
Ja, du har det registrerat på ditt Apple-ID att apparna är köpta. Priset spelar ingen roll. Jag har hundratals appar som jag har köpt när de var tillfälligt nedsatta eller gratis och de följer alltid med när jag byter telefon.
Jaha vad bra ! Tack 🙂