iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 11390 ggr
Shelsy
2013-02-28 10:32
0

Seg iPhone

Hej! Min iPhone 4 har blivit fruktansvärt seg. Har ju över 5000 bilder i telefonen, men jag kan kan inte få över dem i datan. Det har alltid funkat, men inte nu. Det tar ju typ hundraår också för att komma till menyn, nu te.x när jag är inne på internet, man måste trycka hår och jätte många gånger för att komma någon stans. Så irriterande. Är det någon som har några tips eller så? Tack i förhand! :)

Charlott_
2013-02-28 10:38
0

Man behöver ju inte gå inte iTunes för att föra över bilder, man kan också bara koppla in iPhonen i datan så kommer de upp en ruta så är det bara att öppna mappen :)

Segheten kan vara för att du har för mycket appar eller inte har rensat den. Vet inte vad det heter men rensa när man klickar 2 ggr på hemma knappen du vet :)

Shelsy
2013-02-28 10:45
0

Det är det jag gör, kopplar in i datan. Jag har tagit bort nästan alla mina spel appar som jag inte ens spelade typ, jag har också gått in i på inställningarna och rensat där. Jag har också rensat iPhonen igenom att klicka 2 hemma knappen. :) Men inget hjälps… Ska testa nu igen och ladda över bilderna och hoppas att det funkar, det var ganska längesen jag gjorde det nu.

[kronoskogensvintervita]
2013-02-28 10:53
0

Hemmaknappen är det den fysiska knappen i mitten eller är det någon app?

Shelsy
2013-02-28 10:57
0

Ja, det är det. :)

[kronoskogensvintervita]
2013-02-28 11:12
0

Det händer ju inte så mycket när man dubbeltrycker på den mer än att apparna försvinner och de fyra längst ner syns?

AnnaMaja0
2013-02-28 11:36
0

#5 Det du får upp längst ner när du dubbelklickar på hemknappen är en lista på alla appar som du har igång. Om du håller fingret på en av dom tills dom börjar "skaka" får du upp ett kryss. Trycker du på krysset stängs appen ner helt och ligger inte och drar kapacitet i bakgrunden. Du kommer troligtvis upptäcka att det inte alls bara är 4 st appar igång, om du sveper med fingret åt vänster fortsätter listan. Om du däremot sveper åt höger får du upp en genväg till musikappen samt knappen för att kunna låsa skärmen så att den inte roterar.

Niklas
2013-02-28 12:12
0

Det är troligtvis alla bilder som gör telefonen seg. Om du inte lyckas föra över bilder på något annat sätt kan du använda Dropbox.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Shelsy
2013-02-28 12:19
5

Tack Niklas. Jag testade nu att föra över bildern till datan men det kommer upp en lapp där det står "det går inte att hitta några bilder eller filmer på den här enheten." Jätte konstigt!

Niklas
2013-02-28 12:19
0

Okej. Använd Dropbox då. Det funkar bra även om det nog kommer att ta tid.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning