Kan man byta antenn själv i iPhone 4?
Jag har en iPhone 4. Jag behöver byta antennen. Var kan man göra de billigt. Någon här? :)
Varför behöver du byta antenn?
#1 Den är jätte kass. Mobilen är 2 år gammal. Köpte den ifrån en kompis snabbt för att jag tappade min andra mobil. Han sa att antennet behöver bytas för den är jätte dålig..
När jag har 2 pluppar mottagning så går det inte att ringa, samtalen avbryts efter en ton.. Jag testade en annan iPhone hemma hos min med samma smkort och *POFF* så hade jag full mottagning med den som jag inte har på mig ^^
Jag tror inte att det beror på själva antennen, utan på något annat. Antennen är inbyggd i ramen runt telefonen. Den silvriga.
#3 Vad kan det bero på då? :O
Jag vet inte, men det åter som om någon reparatör skulle behöva titta på den.
#5 Hur mycket skulle de kunne kosta tro? För behöver byta en annan grej i iPhonen, minns inte vad de heter men hemmaknappen är lite trög ibland så jag måste trycka hårt :/
Jag vet inte. En duktig reparatör borde kunna uppskatta kostnaden. De vet säkert vad som brukar orsaka såna problem. Har du något kvitto kvar? Då borde du kunna reklamera den om den bara är två år.
#7 Kvitto har jag ej. Men mobilen är ju tappad m.m så antennen måste ju ha påverkat de eller? Kan fråga han jag köpte den av efter kvitto. Men vadå reklamera, vad får jag ut av de isåfall? :)
#8: Elektroniken kan gå sönder vid ett fall. Själva antennen tror jag inte går sönder så lätt.
Du kan läsa om reklamationsrätt här:
Okej tack, ska läsa den :)