Fel på fram-kamera på iPhone 5
Hej!
Köpte en iPhone 5 för ett tag sen, har funkat jätte bra ock sånt, men jag märker att det är något slags fel på min fram kamera, det är EXTREMT suddigt att ta bilder med, som om jag hade hoppat och tagit bilden samtidigt, på min gamla ipod touch 4 är det inga problem och fram kameran där är MYCKET bättre…
Någon som vet vad felet är?
Tacksam för alla svar🙂
Jag försökte återställa den(hade säkerhetskopierat)men nu när jag la in säkerhetskopian så kom inga appar med.Fan vad jag hatar den här telefonen
Kan du lägga in ett exempel på en bild som är tagen med frontkameran?
#0 Det är inte bara så att den främre kameralinsen är skitig, att det har kommit vatten eller något som sedan torkat eller att någon råkat ta där? Har du testat att torka bort med en bit ren torr papper, och om det inte hjälper och det ser skitigt ut en bit blöt papper och sedan torka rent?
#1 Säkerhetskopior är ett kapitel för sig, gäller att veta vad det är man gör och vad man backar upp. Det är inte helt lätt alltid, vet av egen erfarenhet (om än inte på just iPhone).
mvh Martin
Det där ser ut som om du har tagit en bild där det är för mörkt. Då blir slutartiden lång och bilden lätt suddig om du håller den för hand. Har du någon bild tagen utomhus eller en inomhusbild där iPhone står själv eller sitter fast?
Ja men alltså, fram kameran på ip5 ska ju vara bättre än en vga kamera som är på ipod touch 4, och ipoden har en MYCKET bättre kamera 😕
Tack för hjälpen :)
Kan du ta en bild med iPhone och en med iPod av samma motiv vid samma tillfälle så att jag får se skillnaden?