iPhone 5 batteritid
Hej!
Är det något fel på min iphone 5 eller har andra också samma problem med att laddnigen tar slut snabbt?
Jag hinner inte end ha mobilen vid liv i en hel dag, jag har uppdaterat mobilen och jag stänger av appar när jag inte använder dom, så vf tar mitt batteri slut så snabbt?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Mhv/Marizia
Har du den senaste uppdateringen? (iOS 6.1.2)
Se till att inte ha för stark ljusstyrka på! Då åker batteriet ner med en väldigt fart.
Ja, jag har den senaste uppdateringen.
Och jag har ljustyrkan på automaktisk ljusstyrka, så jag vet inte riktigt vf mitt batteri tar slut så snabbt.
Har du några appar som använder platstjänster igång?
Nej
Då rekommenderar jag att du installerar appen Carat och låter den vara igång några veckor. Den talar om vilka appar som drar mycket batteri. Det gav mig åtskilliga timmar längre batteritid per laddning.
Drar Carat mcket batteri?
Nej.
Behöver jag ha igång den hela tiden?
jag brukar stänga av min iphone på kvällen för att jag inte använder den då och på sätt sparar jag på batteri, men jag tänkte mer på appen, den hinner säkert inte vara igång så mycket då.
Ja, låt den vara igång.
Tycker du ska titta på denna länk men innan jag delar den så rekommenderar jag alla att ladda ur batteriet fullständigt. Låt telefonen lägga av helt ca 1 gång/månaden för att då håller batteriet mycket längre. Det är enligt svenska apple support. Nedan kommer en länk till en sida där de radar upp tips om hur man sparar batteritid vilket har hjälpt mig en hel del. Jag använder min iphone 5 ganska mycket vill jag påstå och behöver ladda den varannan dag.
http://www.wiphone.se/2011/01/tips-hur-du-sparar-batteri-pa-din-iphone/
Här är mina två bästa tips för att maximera batteritiden på iPhone och iPad:
Mm, det är stort sett detsamma som jag länkade till.
Mm, fast inom sajten. 🙂