iPhone iFokus

iPhone

Etikettapple-id
Läst 11135 ggr
Charlott_
2

Kan inte registrera Apple-ID

Hej!

Jag har förrökt fixa ett Appel ID-konto men där jag skriver i alla uppgifter m.m accepterar inte min säkerhetskod på bankomatkortet. Ska man ringa till banken eller något?

Det är obligatoriskt att fylla i bank nr m.m.
Just nu delar jag konto med en kompis, och det är jätte störande för nu har jag ALLA hans nästan 1000 nr på min mobil å han har mina nr. Ibland får jag bilder ifrån han som jag hittar Kamerarulle- Bildström :S

Tack på förhand :)

Charlott_
0

Så många som läst men ingen som ens kan kommentara….

Niklas
0

Det kanske inte är någon som vet svaret.

Du skriver bankomatkort. Menar du betalkort? Om det bara är ett Bankomatkort går det inte.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Charlott_
0

#2 Vad är det för bankod man ska skriva då? För dom visar ju bilder på sidan vilka numme rpå sitt betalkort det är! :S

Niklas
0

Koden är de tre siffror som finns på baksidan av betalkortet.

Charlott_
0

#4 Ja men dom godkänner det inte. Ska man ringa in till banken så eller?

Niklas
0

Vad är det för kort du har? Vad säger felmeddelandet?

Charlott_
0

#6 Jag har Visa :) Får bara att säkerhetskoden är ogiltlig :S

Niklas
0

Och du är säker på att du skriver rätt på de tre sista siffrorna på baksidan av kortet?

Charlott_
0

#8 Yes det är jag. Försökte 5-6 gånger igår. Men då fick jag höra att man måste ha ett annat kort, ett grönt bankomat kort. Jag har vanligt Visa kort. För de nr som står på mitt kort är inte regestrerat på banken eller något så kan ej betala om jag ska beställa ngt utan måste ta de på Postförskott. Hoppas du förstår vad jag menar? Fick de inte så bra skrivet :/

Niklas
0

Okej. Då får du väl kontakta banken i alla fall.

Charlott_
0

#10 det får jag göra :/

Niklas
0

Så länge kan du registrera kontot utan bankkort. Då kan du åtminstone köpa gratis-appar.

Charlott_
0

#12 Hur gör man då?  För kontonr är obligatoriskt. Å jag vill inte ens ha appar som kostar.

AnnaMaja0
0

#9 Om det är SEB's "gröna kort" du menar så är det ett Visa-kort, inte bara ett bankomatkort. Det är inte så att kortet du har är ett Visa Electron? Det kortet har ju vissa begränsningar tror jag, förr funkade det i alla fall inte fullt ut såsom ett "riktigt" Visa-kort gör.

AnnaMaja0
1

#13 Här får du mer info om att skapa konto utan betalkort: 

iTunes Store, App Store, iBookstore och Mac App Store utan betalkort" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Skapa ett konto för iTunes Store, App Store, iBookstore och Mac App Store utan betalkort 

Eller här:

http://tinyurl.com/czr3hvr

Charlott_
0

#15 Tack så mycket! :)

AnnaMaja0
0

#16 Varsågod :-)

Charlott_
0

Nu har jag ett annat problem..

Innan jag skaffade ett eget konto så lånade jag en kompis konto. Men nu när jag äntligen har eget, inloggad med de över allt. Men när jag ska uppdatera mina appar på appstore så kommer hans konto upp, å inget lösenord funkar, inte ens hans egna. I mina inställningar för appstor och iTunes så är de mitt konto som är inloggat samma i iCloud. Vad kan detta vara för fel nu då? :S

Niklas
0

Står hans Apple ID när du skriver in hans lösenord?

Charlott_
0

Nej. När jag trycker på ''Uppdatera'' Så kommer rutan upp där jag måste skriva i lösenordet för Hans konto. Och den är inte inloggad någonstans :O

Niklas
0

Du menar ja alltså.

Vad säger meddelandet när du har slagit in lösenordet? Bara att lösenordet är fel?

Charlott_
0

#21 japp, att det ör fel..

Niklas
0

Mycket märkligt. Ring Apple och be om hjälp.

Charlott_
0

#23 Hmm, okej :)

Charlott_
0

#23 Eller så kan jag testa att återställa hela hela mobilen. alltså så allt blit ''nytt''? :)

Niklas
0

#25: Du kan ju prova men se till att Säkerhetskopiera ordentligt först i så fall.