iPhone iFokus

iPhone

Etikett: itunes
Läst 3338 ggr
StenErik
0

Överföra musikinfo från Iphone/Ipad till Windows/I

Hej,

Jag har surfat runt för att försöka hitta lösningen på ett problem och så hamnade jag här. Hoppas jag här kan hitta något som kan hjälpa mig.

Jag har länge använt iTunes på Windows (7 Professional), lagt in egna cd som och synkat musiken till Iphone och iPad. Har funkat bra i flera år nu.
Men nu har jag uppgraderat datorn och ominstallerat systemet. Och iTunes. Och nu till problemet: hur kan jag föra över informationen om alla låtar från Iphone och iPad till iTunes? Om jag kopplar in telefon och läsplatta och bockar för Synkronisera musik kommer det en varningsruta om att all info på telefon och platta kommer at rederas och ersättas av vad som finns i datorns iTunes, dvs ingenting alls. Har letat som en galning på Apples egna sidor men hittar ingen relevant info.

Hoppas att någon här kan berätta om det över huvud går och i så fall hur jag ska göra.

Med vänlig hälsning

Sten Erik Jensen

Niklas
0

Sparade du någon kopia av iTunes-biblioteket i Windows innan du installerade om operativsystemet?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

StenErik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Jag har denna kopia från före ominstallationen.

/Sten Erik

Niklas
1

Då tycker jag att du borde kunna följa guiden Återställa säkerhetskopian av iTunes-biblioteket på den här sidan:

Säkerhetskopiera iTunes-biblioteket till en extern hårddisk" rel="noopener noreferrer" target="_blank">iTunes: Säkerhetskopiera iTunes-biblioteket till en extern hårddisk

StenErik
0

Tack,

Jag ska prova. Jag återkommer med en rapport hur det gick.

MVH
Sten Erik

AnnaMaja0
1

#0 Det finns också flera tredjepartsprogram som kan lösa ditt problem. Jag använde själv ett nyligen för att överföra musik (med all info & omslag), dokument m.m från min iPhone till iTunes, och gjorde också en backup att spara i datorn. Gick hur smidigt och lätt som helst. Programmet laddade jag hem till min dator (har också w7pro) och sedan bockade jag bara för vad som skulle synkas ur telefonen.

StenErik
0

Hej igen,

Ja, det funkade (visserligen inte den allra senaste kopian men ändå en som bara var ett år gammal). Men eftersom jag inte lagt in så mycket musik under den tiden var det lite jobb att på nytt läsa in det nya.

Så stort tack för hjälpen!

/Sten Erik

Niklas
0

#6: Bra!

StenErik
0

Hej AnnaMaja0

Vad heter programmet du använde? Länk till info?

Kan vara bra att veta för framtiden.

AnnaMaja0
2

#8 Hej själv, Gott att det löste sig för dig! Här kommer en länk till programmet: http://www.copytrans.net/

StenErik
0

Hej igen och stort tack för snabbt svar och länken!

AnnaMaja0
0

#10 Varsågod! :-)