iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 5851 ggr
[Ebidda98]
1

Konstigt wifi eller problem med iPhone 5?

Hej! Antingen är det något fel på min iPhone 5 eller så är det wifi som dummar sig… Det går inte att ansluta! Står bara "Kunde inte ansluta till nätverket *namn*" Jag har kunnat ansluta tidigare och då fungerade det perfekt men jag var inte hemma på en vecka, när vi kom tillbaka gick det inte igen… Hade sånna problem i början när den var ny också! Det konstiga är att jag kan ansluta till ALLA andra nätverk. I skolan, hos kompisar och på allmänna platser… Min systers iPad kan alltid ansluta men min mammas iPhone 4S har ibland samma problem. Har provat att återställa allt som går… Vi har ingen kod till wifi. Kan det vara det som är problemet? Mina kompisar som har iPhone 4 och 5 försökte med det gick inte heller. Min kompis iPod kan däremot ansluta. Vad kan felet vara? Blir snart galen. Mitt mobilnät är slut så jag känner mig lite halvt hysterisk! Tackam för svar!

Niklas
0

Om du inte har koden till det trådlösa nätverket låter det som om det kan vara det. Kan du få tag på koden?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Ebidda98]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej, vi har ingen kod alls! Alltså kan alla som vill ansluta utan.

Niklas
0

Okej. Har du startat om telefonen (håll in hem-knappen och vilo-knappen tills vita Apple-loggan syns)?

[Ebidda98]
1

Men kan det vara fel på 5 st iPhone? Eller kan det vara nätverket som krånglar? Har provat att "glömma nätverket" med andra enheter som anslutits ifall det varit fullt (vet inte om det är möjligt, men värt ett försök) - tyvärr fungerade det inte. Ska försöka starta om den så som du sa så fort jag kommit hem, eller går det om jag provar när jag inte är nära nätverket ändå?

Niklas
0

Du kan starta om den när som helst.

Det kan var någon inställning i routern på ert trådlösa nät. Vem är det som brukar göra inställningar där?

[Ebidda98]
0

Det är pappa antar jag… Det konstiga är att mamma ibland kan ansluta men ingen annan iPhone… Och att iPad och iPod kan. Det gick tyvärr inte med omstarten.

FredrikN
0

Starta om routern. Det kan hjälpa.

[Ebidda98]
0

Det har löst sig! :-)

Niklas
0

#8: Hur gjorde du?

[Ebidda98]
0

Vi tog ur sladden till "klumpen" som är wifi (nu hör ni hur oteknisk jag är) och då startades det om. Sen kunde vi ansluta :-) Tack för hjälpen ändå!!!

Niklas
0

Vad bra, det var det #7 menade.

[Ebidda98]
0

Jaha, tack då 7 ;-)