iPhone iFokus

iPhone

Etikettappar
Läst 3557 ggr
[kissidor]
0

Bästa tangentbordsappen till iPad?

jag köpte mig en iPad för att den har erkänt bra batteritid, skärm, flyt - och som jag använder min surfplatta dvs allra mest till underhållning var även airplay lockande, men jag känner mig minst sagt vilse i iOS och kommer nog att behöva en hel del hjälp.

det det gäller den här gången är att hitta en bra smart tangentbordsapp med svensk ordlista - om jag fattat detta rätt så går det i iOS inte att få den att ersätta systemtangentbordet utan man får skriva i appen och sen kopiera över det till den app man ville skriva i? känns ju inte helt hundra men är det så så är det - hursomhelst så får jag krupp om jag måste sitta mer med pekfingervalsen så vad som helst är ju bättre än som det är nu. men jag vill ju inte köpa en app innan jag vet om jag kan använda den, dvs om den alls funkar bra och inte minst naturligtvis om finns ett svenskt språkpaket till den.

om den är av prekognitionstyp eller av swypetyp är mindre kritiskt, som sagt vad som helst är ju bättre än som det är nu - vad har ni för förslag, vad använder ni?

tacksam för hjälp med detta innan jag får totalt spader!

Niklas
0

iOS har en inbyggd ordlista. Duger den eller måste du ha något mer när du skriver?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[kissidor]
0

ja absolut, jag vill ju ha ett sätt att skriva snabbt, minst lika snabbt som när jag knattrar på ett fysiskt tangentbord. allra helst vill jag swypa, men motsvarande swiftkeys prediktion är också ok om den är lika bra. en app som heter path input tex provade jag och själva swypandet verkade ok, men den hade inget svenskt språkpaket. 

men beträffande iOS svenska ordlista, hur beter sig den då? hittills har jag inte sett nåt annat tecken på att den öht är aktiv än att den någon gång har försökt "rätta" ett ord jag redan skrivit klart, några ordförslag har den inte givit. är det nån inställning jag missat där eller?

[kissidor]
0

förtydligande behövs inser jag nu: med "ja absolut" menade jag alltså "ja jag behöver absolut något mer"

Niklas
0

Okej. Inget av swypetangentborden klarar svenska och samma sak gäller de prediktiva texteditorer jag har sett. Jag använder ett riktigt tangentbord tillsammans med iPad. För mig är det ett bättre val än Swype.

Beträffande den svenska ordlistan är det som du skriver, att den huvudsakligen rättar ord, men den försöker även föreslå ord när den kan. Gå till Inställningar > Allmänt > Tangentbord och se till att Automatisk korrigering och Kontrollera stavning är aktiverade.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[kissidor]
0

okido, jag skriver oftast snabbare med Swype än med fysiskt tangentbord + att jag inte inser varför man ska behöva släpa på ett sådant också när man har en platta bl.a. för att det ska vara kompakt och lättburet, men tack för svaret Niklas. jag får vänta och hoppas på att de får till en Jailbreak för denna senaste iOS-version också så småningom så jag kan få in swype, men det är väl risk för att det blir lite besvärligare den här gången.