Vad är det för fel på Iphone 5?
Efter att ha letat, läst på och jämfört priser så har jag upptäckt att Iphone 4s och Iphone 5 ligger på ungefär samma när det gäller begagnadpriset, Iphone 5 är t.o.m aningen enklare att hitta begagnad. Frågade sambon och han hade hört lite löst på sitt jobb att Iphone 5 ansågs vara sämre än föregångaren 4s och att det var därför.
Nån som vet varför, vad är sämre med 5:an?
Min pappa har en, han har bara märkt mellan 5an och 4an att 5an har sämre blutooth
Med kort svar, och hälsningar
Gerbilendino
- Gerbil ägare
Med vänliga hälsningar, Dino & Honi.
:3
Jag har bara sett förbättringar i iPhone 5 jämfört med 4S.
Var har du sett att priserna är lika? Jag tycker inte att det ser ut så på exempelvis Blocket.
Naturligtvis är de inte exakt lika men det skiljer inte speciellt mycket, 4s är också betydligt svårare att hitta ny i förpackning än vad 5 är. Främst var det dock "hörsägen" att 5 inte är speciellt bra eller värd att byta till.
#3: iPhone 4S är äldre så de flesta har väl gått sönder eller blivit skrotade. Det vore intressant att veta mer om vad som skulle vara sämre i iPhone 5. Det har jag inte läst någon annanstans.
Du kanske gillar iphone 5 och därför inte uppmärksammar det negativa om den. Tänker lite att man ser det man vill se ibland :)
#5: Förvisso, men borde jag inte ha sett några recensioner som säger annat än att den är bättre än iPhone 4s då? Jag vet inte någon annan som hellre vill ha iPhone 4S än iPhone 5. Du är den första.
#6 Vad jag kan se har jag inte skrivit att jag hellre vill ha 4s någonstans, bara att den verkar vara mer populär än 5. 5 säljs ny i förpackning av folk som fått den i present eller via abonemang och som inte vill ha den.
Hehe, jag har en iphone 5 och kan säga att ALLT är bättre än 4S. Ångrar inte alls köpet av den nya telefonen. Jag har inte sett någon annan som har iphone 5 men frågar man lite om de ska byta upp sig så säger de att de gärna vill men att de har fortfarande abonnemang och att det är det som hindrar deras köp av bättre telefon. Att beskriva vad som gör iphone 5 bättre gentemot 4S står överallt på tester så det lägger jag inte ner energi på att förklara ;)
#7: Okej.
Jag bytte från iphone 4s till iphone 5 för några månader sen. Jag har bara märkt förbättringar. Jag tycker att mina kompisars iphone 4s är jättesmå och tunga. Femman har också bättre batteritid och det är lättare att se när man surfar och kollar på film. Om man läser recensioner tycker nästan alla att femman är bättre.
#8# Men det är just det, jag är inte så intresserad av rena fakta och siffror när jag ska välja lur utan mer hur telefonen känns och det är där det blir lite tveksamt med 5:an. Har fortfarande inte riktigt bestämt mig, när man köper ny lur vill man ju bli nöjd.
#10 Jag har inte hittat de där "alla" som ställer 4s och 5 mot varandra och anser 5 vara bättre, det kanske är det som är problemet.
Här är en jämförelse där iPhone 5 slår iPhone 4S i 10 av 11 kategorier.
http://www.digitaltrends.com/mobile/apple-iphone-5-vs-iphone-4s-spec-showdown/
#12 Åter igen, självklart är iphone 5 bättre än 4s i rena siffror eftersom det är den senaste modellen, det säger ju sig självt. Det jag var ute efter var mer känslan i telefonerna men jag börjar inse att jag frågade på helt fel forum.
Hehe, själva känslan är ju tycke och smak hos var och en men jag har haft båda telefonerna och 4an känns som en tegelsten gentemot 5an. Glaset är tjock och ljuset från solen reflekterar kraftigt och det är irriterande gentemot 5an. Känslan är ypperligt fint på 5an gentemot 4an. Så ser jag på det i alla fall. =)
#13: Min känsla är att iPhone 5 är betydligt snabbare, har bättre skärm, väger mindre och är tunnare. Jag behöver aldrig stänga appar för att den jobbar dåligt.