iPhone iFokus

iPhone

Etikettipad
Läst 6608 ggr
natha-mjau
0

Ska jag köpa iPad 2?

Funderar på att köpa en iPad 2… Någon som har något gott att säga om den? Om det är värt att köpa, såg att eldgiganten hade ett bra pris.
Tänker på hur fungerar det med simkort? Kan jag få/köpa ett extra simkort till ipaden så det är synkat med min mobil? Har nämligen fri surf där. 

Hur är kameran? är själva ipaden snabb? Allt som är värt och bra att veta.

Haft iphone förut, men bytte till android. så att skaffa en apple igen blir nog en omställning, haha.

Niklas
0

#0: Du får fråga din operatör om dubbla SIM-kort. Det kan nog skilja mellan olika operatörer.

Jag tror inte att du kommer att uppleva iPad 2 som långsam, men den är inte lika snabb som senare modeller. Vi har första generationen av iPad och den känns inte långsam, men tredje generationen, som vi också har, känns snabbare.

Kameran är inte så bra. Det finns en jämförelsesida hos Apple där du kan se specifikationer för olika modeller:

iPad ska jag välja?" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Jämför iPad-modeller

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

natha-mjau
0

Jag har telia.För sedan är det väl microsim men de kan de klippa till isf va?

Funderar väl mest på om det är värt att köpa en.. känns ju som den är för dålig för att vara en dator och telefon.

Är väl en bra grej att ha när man åker buss tex, känns mysigt att sitta med :)

Niklas
0

#2: Det går att klippa till ett mikro-SIM, men operatören kan ge dig ett annars.

Telefon fungerar den ju inte som. Om den kan ersätta en dator beror på hur du använder datorn. Min fru fick en först generationens iPad när den kom. Sen dess har hon inte använt en vanlig dator. Hon använder den för mail, TV, filmer, surfning, bankärenden, bokläsning och en massa annat.

[Jens]
0

Vad är bra pris på en iPad 2 på elgiganten? För just nu kör de flesta en raid på en iPad 4 med retinaskärm, 16 GB och Wi-Fi för endast 3995 kronor.

Niklas
0

3.190 kronor ser ut att vara lägsta pris på iPad 2 nu.

natha-mjau
0

jag har ingen lust att teckna abonnemang så det ser inte ut att bli en ipad…

Niklas
0

Klarar du dig inte med Wi-Fi-modellen då?

natha-mjau
0

#7 nej, tanken är ju att jag vill använda den mestadels utan för lägenheten, typ när jag åker buss osv för det gör jag rätt ofta.

Men jag får fundera på det.

Niklas
0

Okej.

[kissidor]
0

natha-mjau, de flesta av oss tycker nog att man löser det galant genom att bara ha abonnemang och sim-kort i mobilen och sen dela ut en wifi hotspot från den. för mobilen har man ju alltid med sig och då slipper man betala för ett extra abonnemang i onödan 😉. skulle inte detta funka för dig?

natha-mjau
0

#10 smart tänkt!
Men just nu så har jag om jag minns rätt 500 mb surf i månaden och det räcker inte direkt till en surfplatta:/

betlade 499:- för ett års surf och det går inte ut riktigt än

[kissidor]
0

Ok, men isf hade det ju inte hjälpt med ett extra sim- kort heller :-).

natha-mjau
0

#12 jag trodde det först
men sen insåg jag att det inte skulle räcka x)

[kissidor]
0

natha-mjau, då får du fundera på om du har tillräcklig nytta av att använda den hemma och på andra platser där du har wifi, samt på bussen etc i offline-läge med nedladdat material, och uppkopplad mot telefonen för saker som inte tar så mycket data, lite mail och chat och sånt kanske. eller så väntar du tills din surf går ut och skaffar lite mer och köper plattan då :)

natha-mjau
0

#14 jättetack för att du kom med det förslaget! Verkligen.

Hur gör man för att 'dela' sitt internet på telefonen?

[Jens]
0

Det ska finnas något som heter internetdelning på din telefon. När du sätter igång iPad,  går du till Inställningar > Wi-Fi. Där kommer du hitta den telefon du har delat som modem och skriver in ett lösenord.

Voilà! ;)

[kissidor]
0

precis, svårare så är det inte. inställningar->internetdelning->hotspot på telefonen. det kan hända att du måste trycka på "fler inställningar" för att få fram internetdelningen, jag vet ju inte exakt hur det ser ut på din telefon.