iPhone-bilder försvunna?!
Åhh, precis nu när jag gick in på kameraalbumet upptäckte jag att en del utav mina bilder har försvunnit. Jag vet att jag har haft för mycket bilder eftersom att kameran säger "Går inte att ta bild för minneskortet är fullt" eller liknande, men då har jag gått in på instagram-kameran och tagit kort eftersom att de bilderna sparas i albumet. Just nu har jag 2069 bilder och 255 videos. Det var väl ca de 200 senaste som försvann, efter fotoalbumet uppdaterades. Har testat stänga av och sätta på men det hjälper inte. Finns det något man kan göra eller är de borta för alltid? :( (Det är en iphone 4 jag har, snart 2 år gammal)
MVH Wilma
Har du säkerhetskopierat telefonen?
#1 Vad är det? Förmodligen inte..
MVH Wilma
#3 iCloud finns inte där.
MVH Wilma
Okej, då låter det inte som om du har uppdaterat iOS någon gång. Kan det stämma?
#5 Det har du rätt i! Det har jag faktiskt aldrig gjort. Jag har förstått det som att man ska uppdatera den via iTunes på datorn som väl ska komma upp av sig självt när man kopplar in iPhonen? Det gör den iallafall inte för mig så det har aldrig blivit av att jag har uppdaterat. Vart hittar jag iTunes på datorn när telefonen är inkopplad? När jag går in på telefonen i datorn så hittar jag bara fotoalbumet, finns inget mer att se.
MVH Wilma
iTunes ska ligga i program-mappen, förutsatt att du har installerat det. Har du en Mac är det förinstallerat.
Nuförtiden går det att uppdatera iOS utan att ansluta iPhone till datorn och iTunes. Jag minns inte riktigt i vilken Version det kom. Om du har en tillräckligt ny Version av iOS, vilket jag inte tror, finns uppdateringarna under Inställningar > Allmänt > Programuppdatering.
Har du sett de saknade bilderna i telefonen, eller antar du bara att de har sparats? Jag misstänker nämligen att de aldrig gjorde det eftersom det inte fanns plats.
#7 Haha herregud, har inte ens någon program-mapp.. Inte på denna datorn i alla fall, får titta på min bärbara. Tack för hjälpen!
Nej, jag antar inte alls att de har sparats. De har fortfarande inte kommit tillbaka men jag får skylla mig själv. Hann i alla fall spara några på datorn innan :)
MVH Wilma
Okej, vad synd. Se till att uppgradera iOS och aktivera säkerhetskopiering sen så att det inte händer igen.