iPhone iFokus

iPhone

Etikett: frågor-och-problemlösning
Läst 10081 ggr
el-sa
0

Hjälp med röststyrning i iPhone

Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp med min Iphone just nu. Det är så att "röststyrningen" på min IPhone öppnar sig utav sig självt exakt hela tiden. Det har även hänt att den ringt upp personer.

Efter som att detta är väldigt jobbigt så frågar jag er IPhone kunniga, finns det något sätt för mig att bli av med detta eller går det möjligt vis att radera appen?

Tacksam för svar

[M Y M L A N]
0

Har du provat med att starta om mobilen? Hjälper inte det är det väl fabriksåterställning som gäller antar jag. Det brukar lösa de flesta problem. Glöm bara inte ta säklerhetskopia först.

Niklas
0

Jag antar att det är Siri du menar och inte röstmemon. Om du inte använder Siri kan du inaktivera det:

Inställningar > Allmänt > Siri

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

el-sa
4

#1 Det har jag redan testat och efter det så hara jag haft väldiga problem med att starta upp telefonen.

#2 Jag använder mig utav en IPhone 3Gs, vad som kommer upp är något såkallat "röststyrning" och inte röstmemon som jag först skrev. Vet du om det går att inaktivera "röststyrning"?.

[Jens]
0

Vad jag kan förstå så går det inte att stänga av röststyrningen utan att ha en jailbreakad telefon. Det enda som skulle lösa problemet är att göra en fabriksåterställning men glöm inte att göra en fullständig backup på dina saker.