Ta bort ringsignaler och mail i iPhone
Jag har problem att få bort två ringsignaler jag lade in för länge sen då jag precis köpte min iPhone. Dom går inte att ta bort och det stör mig :/ Behöver jag återställa hela mobilen för detta?
Och dessutom har 1 mail i papperskorgen 'fastnat' på min mail, det finns inget mail där, men det visar att det gör det och jag får inte bort det heller.
Vad innebär att återställa precis allt? Måste jag lägga in allt på mitt då ?
Hoppas någon kan hjälpa mig :)
Har du provat att ta bort kryssen för att ringsignalerna ska synkas över till iPhone i iTunes?
Var visas det att du har ett mail i papperskorgen?
Om du återställer allt kommer telefonen att bli som om den vore ny från butiken. Se till att du har säkerhetskopierat ordentligt om du gör det.
Niklas
Jag lyckades inte få med båda bilderna tyvärr :/ det går inte ens att ta bort ringsignalerna i iTunes :/ om det var det du mena? =)
Har du öppnat mappen POP och sett att det inte ligger något där?
I iTunes: Gjorde du så att du valde att ringsignalerna inte ska synkas över till telefonen och därefter synkade?
Niklas
Japp det har jag också gjort,men inget där tyvärr, så märkligt det blivit .
Jag köpte ringsignalerna från iTunes Store och så valde dom som ringsignal och så läggs dom ju in automatiskt, nu får jag inte bort dom alls..de har varit där 1 år liksom :/
Okej, vi börjar med iTunes och ringsignalerna.
- Anslut iPhone till datorn.
- Öppna iTunes och klicka på knappen där det står iTunes i övre högra delen.
- Välj fliken för ringsignaler.
- Se till att rutan vid Synka ringsignaler är ibockad.
- Ta bort bockarna vid de ringsignaler du inte vill ha på telefonen.
- Synka.
Blev det någon skillnad?
Och du synkade efteråt? Jag måste bara kolla eftersom jag inte ser det i bilden.
Japp,det gjorde jag, så märkligt ju :/ blir väl aldrig av med dom om jag inte återställer hela mobilen :/
Niklas
Japp, det har jag också :)
Och jag antar att telefonen inte är jailbreakad?
**Niklas
**Nej,det är det inte heller :) , nu har mailen bytt till 2 mail i papperskorgen istället,men det finns inga mail där. Märkligt, jag får nog snart återställa den helt.
Vad betyder utropstecknet till vänster? Vad händer om du klickar på det?
Niklas
Det händer ingenting då jag trycker på det, det går inte att ändra någonting, mera än att möjligtvis visa låten i iTunes. Så frustrerande då jag vill ha bort alltihopa :)
Står det inget om du håller muspekaren över det heller?
Har du ett eller flera mailkonton som du synkar med?
Nej ingenting mera än ' visa i iTunes Store' och jag har inga flera mailkonton heller :)
Förstår inte hur det kunnat bli såhär, kanske jag ska återställa hela iPhone?
Du borde inte behöva återställa hela telefonen. Du kanske kan börja med att ta bort och lägga tillbaks mailkontot och se om det löser problemet med papperskorgsproblemet.
När du synkar med iTunes, vad händer då? Hur lång tid tar det?
Jag ska försöka med det, :) hela iTunes har blivit ganska konstigt nu :/
#19: Du kanske ska installera om det då.
Jag tror det faktiskt :) hoppas det inte är krångligt och svårt =)
Det brukar inte vara svårt att installera om iTunes.
Okej, ska försöka :)
Jag har återställt hela mobilen nu och äntligen fått bort allt som inte ska vara där, tack så mkt för hjälpen :D
Vad skönt att du fick ordning på det. 🙂