iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 5523 ggr
BeccaTilda
0

Varför höjs volymen i iPhone?

När jag åker buss och den kör i en håla eller ett gupp så att det skumpar till höjs volymen till max! Jag lyssnar på spotify på min iPhone 5 när detta händer.. Inte skönt för öronen alls! Har testat att skaka mobilen, dra lite i sladden vickat i sladden m.m men när jag gör så händer inget.. Bara när jag åker buss vad jag märkt än så länge. Vad beror detta på? Någon som vet?

Niklas
0

Det låter som om det är något som kommer åt volymknappen, antingen på sladden eller på själva telefonen.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

BeccaTilda
0

Nej, har ingen på sladden och knapparna är jag inte åt, kollat ett antal gånger.. Plus att det höjs från 0-100 på 1 sekund och sen sänks det efter 3 sekunder till utgångs volymen..

Niklas
0

Jaha, så det minskar igen. Då skulle jag först prova att återställa telefonen (glöm inte att Säkerhetskopiera först) och därefter kontakta Apple eller någon av deras återförsäljare om det fortfarande är problem.

BeccaTilda
0

Försvinner inte bilder och sånt då??

Niklas
0

Vid återställningen försvinner allt. Det är därför du måste se till att Säkerhetskopiera ordentligt först så att du kan få tillbaks det sen.