iPhone iFokus

iPhone

Etikett: frågor-och-problemlösning
Läst 14230 ggr
Leo
19

Kontakterna försvinner i iPhone ibland

En vän har en iphone 4S och den tappar kontakterna ibland varför??

Leo värd på Motorcykel i fokus 

[Jens]
3

Det är svårt att svara på men först måste din vän veta vilka som har tillgång till vännens 'kontaktbok' i telefonen. Man kan lätt missa att facebook, gmail, exchange m.fl är kopplade till telefonboken.

Jag rekommenderar alla mina vänner att synka över alla kontakter man har till iCloud och sedan stänga av synkningen till de övriga och enbart behålla iCloud och på så sätt ha kontrollen över sin kontaktbok.

Har man t ex flera kontakter som enbart ligger på sitt facebook-konto och dess server inte funkar för tillfället så försvinner kontakterna från kontaktboken i telefonen tillfälligt men kan dyka upp igen.

Som sagt så är det bäst att ha alla sina kontakter på ett och samma ställe som iCloud. 😉

Niklas
0

Jag gör som Jens av precis samma anledning. Jag vill inte ge Facebook något inflytande över dem.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Leo
0

iCloud är det programmet man lägger i datorn? Isåfall är det det jag sa till henne. Ellerskaffa en Samsung som jag. Har aldrig tappat en kontakt tvärtom när den synkar kan det ibland bli för många.(vid synkning skapar den nya kontakter med samma namn men med e-mail och liknande) Tack för svaren

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Niklas
0

Här kan du läsa om iCloud:

Säkerhetskopiera iPhone med iCloud

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Jens]
0

Jag har aldrig tappat en kontakt med min telefon när jag enbart använder mig av kontakter via iCloud.