Navigation i iPhone?
Hej
Tänkte satsa på att köpa en navigations app och valet står mellan TomTom och Navigon men är lite rådvill! Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa och kan ge ett tips?
//Marcus
Hmm… Ja det vore ju ett alternativ! Men den funkar fint, fint i sverige eller? Det är ju kanon om den är gratis.
//Marcus
Jag tycker den fungerar mycket bra. Min bror använder den också, fast till Android. Du har inte mycket att förlora på att testa. :-)
Nä precis, den är ju gratis! Tack för tipset!
//Marcus
Berätta gärna vad du tycker när du har testat den. Det kan vara till nytta för andra.
Jag har laddat ner den men inte använt den (redan innan jag såg den här), bara hört gott om den av bekanta som använt den i Skåne.
mvh Martin
Jobbar som halvtids chaufför och använder Waze ofta och tycker det är toppen. Dock saknas många gator och vägar men det kommer mer o fler hela tiden. Suveränt som gratis navigator och tips om vägarbete och ex var polisen står om folk rapporterar det.
håller just på att hämtar hem Waze. Ska testa den ngn dag framöver.
ÄSCH, det funkar inget vidare i kväll,
får testa en annan dag/Kväll
Får bara felmeddelande :(
#8: Hämtar du via telefonen eller iTunes?
Och Waze kräver inget dataabonnemang för de grundläggande funktionerna, hoppas jag? Alltså, den går att använda som en ren GPS-app?
Jag undrar bara om man kan använda det som ersättning för t.ex. Navigon där man ändå vet att man får en viss kvalitet för pengarna… (kartuppdateringar osv)… nån skrev här att gator ibland saknas, det känns inte så stabilt… men jag har inte testat Waze än så jag ska inte döma på förhand.
#10: Den använder datatrafik för att hämta kartor. Inga kartor lagras i appen. Eftersom kartorna uppdateras av användarna betyder det att du alltid får senast uppdaterade kartor samt aktuell information om köer och trafikhinder.
Niklas, jag hämtade den från Installous i Iphonen.
Jag fick hem den sedan efter ngn timme.
En sak som jag undrar över?
Man ska tydligen registrera sig på Waze, vad jag har förstått.
Ska man då behöva logga in varje gång när man använder den?
Vill veta innan jag fortsätter.
MVH/
Sessan1
#12: INstallous känner jag inte till. Är det en jailbreakad telefon?
Min loggar in sig själv när jag startar den. Det är inget jag behöver tänka på.
Verkar som det är en del som inte känner till installous, jo den är jailbreakad.
Ja jag får se vad som händer när jag har registrerat mig där.
MVH/
Sessan1
Jag har både TomTom och Navigon, tycker att båda är bra.
Jag fick hem båda gratis för länge sedan.
Använd Waze! Funkar hur bra som helst.
Kom ihåg att Waze kräver internetuppkoppling. Dyrt att navigera utomlands således.
jag använder waze måndag till fredag och tycker den är super 🙂. men jag skulle nog inte rekommendera den i första hand för själva navigationen, det är mer trafikinformationen som jag uppskattar. pendlar man många mil dagligen på högtrafikerade vägar är det enormt mycket värt att veta hur mycket sen man kommer att bli till sitt möte, varför, och om det går att göra nåt åt det. har även en "vanlig" navigon gps i bilen och den har en trafikinformationsfunktion som ska göra samma sak, men den gör det fruktansvärt sugigt jämfört med waze.
däremot är det den gps:en jag använder när jag faktiskt behöver hitta till ett helt nytt ställe - jag slår på waze också för att få trafikinfon, men den har ofta endast den gatan lagrad och inte gatunumret tex. och hem till mig tex skulle nog inte waze alls hitta - så det är tur att det är i princip det enda stället jag hittar till själv, haha
. men sammanfattningsvis så tycker jag att visst ska du ladda ner waze - men jag skulle avråda från att ha endast den då du en vacker dag kan bli stående och ångra detta när waze inte hittar dit du ska. sen är det ju ett starkt skäl också som flera säger att den kräver datatrafik.