Navigation i iPhone?
Hej
Tänkte satsa på att köpa en navigations app och valet står mellan TomTom och Navigon men är lite rådvill! Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa och kan ge ett tips?
//Marcus
Hmm… Ja det vore ju ett alternativ! Men den funkar fint, fint i sverige eller? Det är ju kanon om den är gratis.
//Marcus
Jag tycker den fungerar mycket bra. Min bror använder den också, fast till Android. Du har inte mycket att förlora på att testa. :-)
Nä precis, den är ju gratis! Tack för tipset!
//Marcus
Berätta gärna vad du tycker när du har testat den. Det kan vara till nytta för andra.
Jag har laddat ner den men inte använt den (redan innan jag såg den här), bara hört gott om den av bekanta som använt den i Skåne.
mvh Martin
Jobbar som halvtids chaufför och använder Waze ofta och tycker det är toppen. Dock saknas många gator och vägar men det kommer mer o fler hela tiden. Suveränt som gratis navigator och tips om vägarbete och ex var polisen står om folk rapporterar det.
håller just på att hämtar hem Waze. Ska testa den ngn dag framöver.
ÄSCH, det funkar inget vidare i kväll,
får testa en annan dag/Kväll
Får bara felmeddelande :(
#8: Hämtar du via telefonen eller iTunes?
Och Waze kräver inget dataabonnemang för de grundläggande funktionerna, hoppas jag? Alltså, den går att använda som en ren GPS-app?
Jag undrar bara om man kan använda det som ersättning för t.ex. Navigon där man ändå vet att man får en viss kvalitet för pengarna… (kartuppdateringar osv)… nån skrev här att gator ibland saknas, det känns inte så stabilt… men jag har inte testat Waze än så jag ska inte döma på förhand.
#10: Den använder datatrafik för att hämta kartor. Inga kartor lagras i appen. Eftersom kartorna uppdateras av användarna betyder det att du alltid får senast uppdaterade kartor samt aktuell information om köer och trafikhinder.
Niklas, jag hämtade den från Installous i Iphonen.
Jag fick hem den sedan efter ngn timme.
En sak som jag undrar över?